۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

ناوگان کشتیرانی والفجر نوسازی می شود

مدیرعامل کشتیرانی والفجرگفت:اصلی ترین برنامه توسعه ای این شرکت در سال 95، نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و رو رو است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۲۶۷
ناوگان کشتیرانی والفجر نوسازی می شود

کاپیتان منصوراسلامی در گفتگو با مانا درباره چگونگی فعالیت کشتیرانی والفجر در سال 94 گفت: متاسفانه در سال 94 با رکود شدید در حوزه فعالیتهای کانتینری، مسافر و فراساحل مواجه بوده ایم و امیدواریم با لغو تحریم ها ودر فضای پسا برجام با رفع موانع موجود و تسهیل تجارت شاهد رونق بیشتر فعالیتهای بازرگانی و سرمایه گذاری در کشورمان و به طبع آن گسترش فعالیت کشتیرانی ها باشیم.
وی درباره برنامه های کشتیرانی والفجرافزود: کشتیرانی والفجردرسال 95 با توجه به لغو تحریم ها و حضورسرمایه گذاران خارجی در کشور، برنامه های توسعه ای را درراستای کشتی های فیدرینگ، مسافری، فراساحل و به خصوص شناورهای رو رو/مسافر که ظرفیت حمل مسافر به همراه تریلر و خودرو را دارند هدف گذاری می کند ودر این خصوص امکان ورود به بازارهای جدید در حوزه خلیج فارس از جمله عمان را به بطور جدی پیگیری و در برنامه دارد.
مدیرعامل کشتیرانی والفجر با بیان اینکه اصلی ترین برنامه این شرکت نوسازی ناوگان مسافری و رو رو است گفت: شرکت کشتیرانی والفجر قصد دارد تا با افزایش تعداد و ظرفیت کشتیها توان رقابتی و عملیاتی ناوگان را افزایش دهد و با ورود جدی به حوزه گردشگری دریایی فصل جدیدی را در کارنامه این شرکت باز کند.
به گفته وی با توجه به اینکه بحث گردشگری دریایی حوزه جدیدی است، لذا مطالعات اولیه در حال انجام است وامیدواریم به نتایج مطلوبی نیز برسیم.
اسلامی درباره عملیاتی شدن این مطالعات گفت: امیدواریم به سرعت بررسی و مطالعه پیرامون این طرح پایان یابد و به مرحله اجرا برسیم. برای باقی ماندن در گردونه رقابت در زمینه فعالیت های رو رو، مسافری نیاز است نوسازی ناوگان هرچه سریع تر صورت پذیرفته و ظرفیتها افزایش یابد.
مدیرعامل کشتیرانی والفجر با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط شرکت کشتیرانی والفجر و اعلام آمادگی همکاری ازسوی چند شرکت اروپایی برای فعالیتهای مسافری و رورو امید است بزودی به نتایج مطلوبی برسیم.
وی با اشاره به وضعیت امروزگردشگری دریایی گفت: در حال حاضر گردشگری دریایی صرفا در قالب تورهای محلی چند ساعته در سواحل بنادر و رودخانه ها برگزار می شود و با گردشگری دریایی واقعی در قالب کشتی های کروز فاصله زیادی دارد که انشاالله با برنامه ریزی ومطالعات دقیق و ایجاد زیر ساختهای مناسب از قبیل ایجاد اسکله و ترمینالهای مناسب در همه بنادر به همراه فعال کردن زنجیره تامین و برنامه زمانبندی شده به این اهداف دست پیدا خواهد کرد.
اسلامی درباره شروع فازبندی گردشگری دریایی اظهار داشت: گردشگری دریایی را می توانیم در فاز اول با راه اندازی کشتی مسافری با سایز و ظرفیت مناسب با توجه به امکانات موجود بنادر شروع کنیم اما نکته مهم این صنعت مشخص شدن متولی اصلی آن است، لذا مهم ترین بخش، تدوین آیین نامه و مقررات این صنعت است تا پایه اصلی گردشگر دریایی پی ریزی شود، قدم بعدی انتخاب خطوط معتبر مسافری با تجارب کافیست که با قراردادی مناسب این انتقال سرمایه و تجارب با اطمینان خاطرانجام پذیرد .
وی درباره تاثیر راه اندازی خطوط کشتیرانی خصب ـ قشم و مسقط ـ چابهار در بحث حمل دریایی مسافر دریایی اذعان داشت : ایجاد این خطوط و حمل مسافر در این مرحله بیشتر نقش ارتباطی دارد، نه صرفه اقتصادی، لذا پیشنهاد می شود دولت محترم نیز با اعطای بسته های حمایتی به شرکت والفجر توازن شناور بین دو کشور را برقرار کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار