۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

سوئیس؛ چهار فروند کشتی کروز سفارش داد

شرکت کشتی سازی STX که در بندر آتلانتیک Saint-Nazaire قراردارد، سفارش ساخت چهار فروند کشتی کروز جدید MSC ، به ارزش 4.1 میلیارد دلار را دریافت کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۲۶۰
سوئیس؛ چهار فروند کشتی کروز سفارش داد
به گزارش گروه بین الملل مانا، تفاهم نامه دو شرکت کشتی سازی STX مستقر در فرانسه و کشتیرانی MSC سوئیس دلالت بر اهمیت بالای این سرمایه گذاری برای شخص رئیس جمهور فرانسه که در تلاش همه جانبه برای کاهش حجم بیکاری کشورش است، دارد.
بر اساس این گزارش شرکت STX کره جنوبی (STX Offshore & Shipbuilding) و ایالت فرانسه به ترتیب صاحب 66 و 33 درصد از سهام شرکت کشتی سازی STX فرانسه هستند.
لازم به ذکر است شرکت مذکور بین سال های 2003 تا 2013، 12 فروند کشتی کروز MSC را ساخت. MSC، در سال های اخیر به عنوان یکی از مشتریان اصلی کشتی سازی STX فرانسه به شمار می آیند.
در حالی که آینده کشتی سازی STX فرانسه با 2.500 نیروی کار در وضعیت نامشخصی قرارداشت، سفارشات جدید توسط اپراتورهای کشتی کروز MSC توانست ثبات را به این کشتی سازی تا حدی برگرداند.
با توجه به تهدیدات امنیتی مرتبط به تروریست در مناطق دریایی مدیترانه، یکی از مقامات شرکت کروز MSC گفت:کشتی ها باید در مقابله با این تهدیدها به سرعت واکنش نشان بدهند، همانطور که کشتی های کروز MSC همچنان در مصر،تانزانیا و ترکیه فعالیت دارند.
شایان ذکر است که شرکت کروز MSC چهارمین شرکت بزرگ کشتی کروز در دنیا به حساب می آید،جایگاهای اول تا سوم به ترتیب تعلق به شرکت های کروز Carnival, Royal و Norwegian دارد.
به گزارش مانا کشتی‌سازی STX شرکت کشتی‌سازی کره‌ای است که در زمینه ساخت شناورهای FPSO، نیمه شناورها، کشتی‌های کروز،کانتینربر و کشتی‌های نفتکش، حفاری وLNG/LPG بر فعالیت می‌ کند.
شرکت STX در سال 1962 تاسیس شد و در حال حاضر، به عنوان چهارمین شرکت کشتی‌سازی جهان شناخته می‌شود، که همچنین مالک شرکت STX اروپا دومین شرکت کشتی‌سازی اروپا است. این شرکت در طول 40 سال فعالیت بیش از 700 کشتی ساخته است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار