۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

تمایل هند به واردات نفت از ایران

پالایشگاهای نفت هند، در پی لغو تحریم ها، تمایل شدیدی به افزایش واردات نفت خام ایرانی از خود نشان دادند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۲۵۴
تمایل هند به واردات نفت از ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا، هند با خرید حدود 30 درصد از نفت صادراتی ایران پس از چین جایگاه دومین خریدار بزرگ نفت خام  ایرانی در ماه مارس  سال جاری را  از آن خود کرد.
نکته قابل توجه این است که ایران علیرغم محدودیت های بانکی و بیمه ای به افزایش صادرات نفتی ادامه می دهد و در این میان ابرازعلاقه مندی هند به واردات نفت ایرانی دو چندان شده است.
پالایشگاهای نفت هند در اوایل سال جاری و به دنبال لغو تحریم ها اتحادیه اروپا و سازمان ملل ، تمایل شدیدی به افزایش جذب نفت خام ایرانی از خود نشان دادند و با توجه به اینکه هند از نظر جغرافیایی نزدیکترین بازار به ایران به شمار می آید ،احتمال ادامه این روند با سرعت بیشتری دور از انتظار نیست.
لویدزلیست در این رابطه نوشت: ایران روزانه حدود 1.67 میلیون بشکه نفت خام  را در ماه مارس سال جاری صادر کرده است، که نسبت به 1.26 میلیون بشکه نفت خام ماه ژانویه ،روند صعودی را درپیش گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است:  چین عموما بزرگترین خریدار نفت خام ایرانی محسوب می شود و در سال 2015،با خرید 45 درصد از کل صادرات نفت ایرانی در سکوی اول واردکننده این محصول ایستاد.
علاوه بر این بیشتر کشتی های غیر ایرانی به بنادر ایرانی فراخوانده شده اند و در مجموع 14 نفتکش غول پیکر ،در حال حاضر،حمل کننده نفت خام ایرانی در دریا هستند.
لویدزلیست درپایان این مطلب را افزود: نفتکش Greek Warrior با ظرفیت 299,999 DWT ،که در ترمینال عسلویه و جزیره خارگ بارگیری کرد، در بیست و نهم مارس  سال جاری راهی بندر Jamnagar در غرب هند شد.
همچنین نفتکش های غیر ایرانی که اخیرا نفت خام ایرانی را حمل کرده اند مانند نفتکش های Atlantas ،در جزیره خارگ ایران بارگیری شدند و در دوم آوریل در بندر Le Havre شلوغ ترین بندر فرانسه ، تخلیه شدند.
برچسب ها: صادرات نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار