۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

48 هزار نفر در ایام نوروز از جزیره هنگام دیدن کردند

در ایام نوروز امسال، 48 هزار نفر گردشگر از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز و با استفاده از قایق های تفریحی از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن کردند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۲۴۷
 48 هزار نفر در ایام نوروز از جزیره هنگام دیدن کردندمدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده از تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی امسال، در مجموع 48 هزار نفر از جزیره هنگام دیدن کردند.                    
افشین عباس نژاد هنگامی عنوان کرد: این گردشگران از طریق اسکله های شیب دراز و کندالو در قشم و با استفاده از قایق های تفریحی وارد جزیره هنگام شدند.
وی اذعان داشت: در مجموع در ایام نوروز بین 280 تا 300 فروند قایق تفریحی از اسکله های شیب دراز و کندالو، گردشگران را به جزیره هنگام منتقل می کردند.                                                                                        
وی بیان کرد: در نوروز امسال، تعداد روزهایی که شرایط نامساعد آب و هوایی باعث تعطیل شدن اسکله ها می شد، بسیار زیاد بود.
به گفته این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی، در این ایام تعداد زیادی گردشگر به دلیل طوفانی بودن دریا، پشت درب های اسکله ها ماندند.
عباس نژاد هنگامی اظهار داشت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و آرام بودن دریا، بدون شک تعداد بیشتری گردشگر وارد جزیره هنگام می شدند.
وی یادآور شد: همچنین شرایط نامساعد جوی باعث شده بود تا دلفین ها از سواحل جزیره هنگام فاصله بگیرند و گردشگران کمتر شاهد تماشای آنها از نزدیک باشند.                                                                                                       
وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که نوروز سال گذشته تعداد روزهایی که که شرایط نامساعد جوی بر دریاحاکم بود در مقایسه با نوروز امسال بسیار کمتر بود.                                                                                                          
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام خاطرنشان ساخت: نوروز امسال شاهد اقامت شبانه 180 نفر از گردشگران در خانه های روستایی جزیره هنگام بودیم.
وی گفت: به همین منظور از قبل تدارکات لازم انجام شده بود و تعدادی از بومیان جزیره خانه های خود را برای اجاره به مسافران نوروزی آماده کرده بودند.
عباس نژاد هنگامی بیان کرد: این امر مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و آنها موفق شدند در این جزیره بکر و منحصر به فرد اقامت داشته باشند.
وی همچنین از برپایی کمپ توسط برخی دیگر از گردشگران در ایام نوروز در جزیره هنگام خبر داد و گفت: برپایی کمپ در ایام از رونق خوبی برخوردار بود.                                                                                                  
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام اظهار داشت: امسال برای نخستین بار تور طبیعت گردی داخل جزیره با استفاده از خودروی مخصوص برگزار شد.                                                   
وی تصریح کرد: گردشگران با استفاده از این تور می توانستند از نزدیک با جبیر و خاردم مصری به عنوان گونه های بومی جزیره هنگام آشنا شوند.
به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، خاردم مصری، گونه به جا مانده از نسل دایناسورهای گیاه خوار است که فقط در جزیره هنگام زیست می کنند.                 
عباس نژاد هنگامی در ادامه گفته های خود در خصوص وضعیت گردشگری جزیره هنگام در ایام نوروز، تاکید کرد: گشت داخل جزیره و تماشای درخت کهنسال انجیر معابد واقع در جاده مواصلاتی روستای قیل به هنگام قدیم نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در این تور گردشگری بود.
وی اذعان داشت: این تورهای گردشگری بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شد که امیدواریم در سالهای آینده با برنامه ریزی های بهتر بتوانیم خدمات مناسب تری به گردشگران ارائه دهیم.
برچسب ها: جزیره هنگام
ارسال نظرات
آخرین اخبار