۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

رشد7درصدی گردشگری مازندران در نوروز امسال

نوروز امسال، گردشگری استان مازندران به ویژه در نوار ساحلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد هفت درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۲۴۶
رشد7درصدی گردشگری مازندران در نوروز امسال
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: همانطور که پیش بینی می شد، همچون سالهای گذشته، نوروز 95 شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر از سراسر نقاط کشور به استان مازندران بودیم.
دلاور بزرگ نیا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده، بیش از 11 میلیون نفر اقامت شب در استان مازندران طی تعطیلات نوروزی به ثبت رسیده است.
وی گفت: این آمار در حالی است که بیش از 200 هزار ویلای خصوصی در مازندران وجود دارد و تعداد کسانی که در این ویلاها اقامت داشته اند، در اختیار ما نیست.                                                                
وی در خصوص وضعیت گردشگری مازندران در نوروز امسال، به وجود بیش از 80 هزار خانه استیجاری در استان مازندران اشاره کرد که شناسنامه آنها در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به ثبت نرسیده است.
بزرگ نیا اظهار داشت: بنابراین آمار ورودی گردشگرانی که در استان مازندران طی نوروز امسال اقامت کرده اند بسیار بیشتر از آمار رسمی و دقیق ثبت شده است.                                                                   
وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در نوروز امسال، اقبال گردشگران نوروزی از اقامت در روستاهای استان مازندران به ویژه روستاهای شهرستان های ساحلی است.                               
به گفته وی، بنا به آمار ارائه شده از سوی دهیاری ها بیش از سه میلیون نفر از گردشگران نوروزی در روستاهای مازندران اقامت شبانه داشته اند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بیان کرد: این به این معنا است که بیش از یک چهارم مسافران نوروزی در مازندران وارد روستاهای این استان شده و در انجا اقامت کرده اند.
وی در ادامه گفته های خود از رشد هفت درصدی گردشگری استان مازندران در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
بزرگ نیا بیان کرد: دلیل اصلی این امر افزایش امکانات اقامتی، مناسب شدن راه های دسترسی به استان مازندران و افزایش سیستم حمل و نقل منتهی به شهرستان های مازندران بوده است.
این مقام مسئول در استان مازندران، اظهارداشت: بخش زیادی از این گردشگران نوروزی به سمت سواحل و دریا حرکت کرده تا از زیبایی های طبیعی این مناطق بهره مند شود.
وی گفت: بنابراین شهرستان های ساحلی استان از غرب تا شرق در این ایام، پذیرای گردشگران بسیاری بودند که تفریح در سواحل را در اولویت برنامه های تفریحی خود قرار داده بودند.
بزرگ نیا خاطرنشان ساخت: از آنجا که در ایام نوروز به دلیل سرد بودن هوا امکان شنا در دریا وجود ندارد اما گردشگری ساحلی از رونق خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: امکانات پذیرایی و اقامتی در نوار ساحلی توسط بخش خصوصی به مسافران ارائه شد، همچنین خدمات ورزشهای دریایی نظیر قایق سواری و جت اسکی در این ایام به مسافران ارائه می شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرشدگری استان مازندران در ادامه گفته های خود همچنین از برگزاری جشنواره های مختلف در نوار ساحلی مازندران در نوروز خبر داد و گفت: جشنواره اقوام ، صنایع دستی ، نوروز باستانی و برگزاری کنسرتهای متعدد از جمله این برنامه ها محسوب می شود که بسیار مورد استقبال گردشگران نوروزی نیز واقع شد.
به گفته وی، به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی از زمستان سال گذشته ، جلسات ستاد تسهیلات سفرهای استان به طور مرتب تشکیل شده بود و برنامه ریزیهای منسجمی در قالب کمیته های مختلف انجام شده بود.
وی گفت: هم اکنون با اتمام تعطیلات نوروزی، مقدمات استقبال برای گردشگران تابستانی توسط مقامات استانی در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار