۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

تجارت کانتینری دنیا در سال 2016 افزایش می یابد

گروه تحقیقی کلارکسون پیش بینی کرد: ترافیک جابجایی کانتینری در دنیا از 175.4 میلیون TEU به 182.5 میلیون TEU در سال 2016 افزایش خواهد یافت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۴۲۴۱
تجارت کانتینری دنیا در سال 2016 افزایش می یابد به گزارش گروه بین الملل مانا، در حالی که سال 2015 سالی ناامید کننده از لحاظ تجارت کانتینری شده جهان قلمداد می شود و در این زمان رشد جابجایی  کانتینری به پایین ترین سطح از سال 2009 رسید، آخرین برآوردها بر اساس تحلیل های صورت گرفته ،حکایت از آن دارد که تجارت کانتینری در سال 2016 شاهد رشد 4.1 درصدی خواهد بود.
گروه تحقیقی کلارکسون هم بر این مطلب صحه می گذارد و  پیش بینی می کند: در سال 2016، تجارت کانتینری سیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.
حجم تجارتی مسیر اروپا-آسیا در سال 2015 به دلیل تقاضای پایین اروپا به واردات محصولات و هم چنین کاهش میزان واردات روسیه ،3.7 درصد افت داشت، که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، سال 2016 روند متفاوتی را در این زمینه در پیش خواهد گرفت.
این گروه تحقیقی هم چنین ابراز امیدواری کرد که ترافیک کانتینری بین مسیرهای اروپا-آسیا با رسیدن به مرز 15.4 میلیون TEU رشد 3.8 درصدی را در سال جاری تجربه خواهد کرد، اما این واقعیت را نمی توان نادیده گرفت که این رشد پیش بینی شده بستگی به اقتصاد اروپا نیز دارد.
نکته قابل توجه این است که بر اساس بررسی های اعمال شده ترافیک درون آسیا هم 4.4 درصد رشد را درسال جاری به نمایش خواهد گذاشت ،در حالی که در سال گذشته شرایط نامطلوبی را سپری کرد.
از این نکته نیز نباید غافل شد که تجارت کانتینری مسیرهای اروپا-آسیا به دلیل متاثر بودن از افت قیمت صادرات محصولات به کشورهای در حال توسعه،رشد ناامید کننده 1.4 درصدی را در کل حجم ترافیک کانتینری تجربه کرد.
 این  گزارش هم چنین نوشت: رشد در این زمینه روی خواهد داد،اگر عوامل دیگر مسیر را عوض نکنند.
برچسب ها: تجارت کانتینری
ارسال نظرات
آخرین اخبار