۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی:

13 میلیون تن کالای غیر نفتی از پارس جنوبی صادر شد

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: طی سال گذشته 13 میلیون و 238 هزار تن کالا ی غیر نفتی به ارزش هفت میلیارد و 328 میلیون دلار از پارس جنوبی صادر شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۴۲۳۸
13 میلیون تن کالای غیر نفتی از پارس جنوبی صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه گمرک پارس جنوبی در کشور از نظر صادرات غیر نفتی مقام نخست دارد بیان کرد: اگرچه تحریم‌ها، توسعه این منطقه و روند تولید در مجتمع‌های پتروشیمی را سخت کرده بود اما در صادرات توفقی ایجاد نشد و در دوران تحریم وپساتحریم رتبه نخست در صادرات غیر نفتی در کشور به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به افزایش 28 درصدی صادرات از گمرک پارس جنوبی خاطرنشان کرد: 13 میلیون و 238هزار تن کالای غیر نفتی سال قبل از پارس جنوبی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن 28 درصد افزایش داشته است.
یوسفی ارزش محصولات صادرات شده از پارس جنوبی را هفت میلیارد و 328 میلیون دلار دانست و گفت: کالاهای صادراتی منطقه ویژه پارس شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول است که به 29 کشور دنیا صادر شده است.
وی با بیان اینکه مجتمع بندری پارس به عنوان شاهراه واردات و صادرات کالا در پایتخت انرژی کشور در عسلویه است بیان کرد: مجتمع بندری پارس با 25 پست اسکله شامل 10 پست اسکله خدماتی و 15 پست اسکله ویژه صادرات محصولات پتروشیمی، به عنوان شاهراه واردات و صادرات کالا به پایتخت انرژی کشور همواره نقش اثرگذاری در توسعه اقتصادی، صنعتی و انرژی این منطقه ایفا کرده است.

 

برچسب ها: پارس جنوبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار