۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

یک مقصد دریایی جدید برای صادرات کلینکر ایجاد شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از بارگیری نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به مقصد عراق خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۳۲۱۰
یک مقصد دریایی جدید برای صادرات کلینکر ایجاد شد
به گزارش مانا مهندس گرایلو با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان حمل و نقل دریایی به منظور بهره گیری از مزیت های بازرگانی و اقتصادی ناشی از آن اظهار داشت: برای نخستین بار در زمینه ی صادرات محموله های کلینکر سیمان خاکستری که تا پیش از این کاملا به صورت زمینی انجام می شد در بندر امام به مقصد عراق بارگیری شد. این محموله به وزن 33 هزار و 763 تن است.
وی در ادامه افزود: این محموله نخستین بخش از مجموعه محموله های صادراتی است که پیش بینی شده تا سقف 500 هزار تن به این شیوه در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزایش یک مقصد دریایی جدید برای محمولات کلینکر(مصالح ساختمانی)، ارتقاء سهم محمولات تجاری، افزایش اشتغال نیروی انسانی در بخش های مختلف این مجتمع بندری و تنوع بخشی در خدمت رسانی به صادرکنندگان کشور را از اهم مزیت های مترتب برای فعالان در این مجتمع بندری عنوان کرده و افزود: کاهش ترافیک در مسیر زمینی قبلی و حذف خطرات انسانی و تجهیزاتی مربوط به حمل زمینی، از جمله مزایای حاصل از بهره گیری از این شیوه حمل و نقل است.
یادآور می شود همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با عراق و برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از تأسیسات و تجهیزات مهیا جهت تخلیه و بارگیری کالا، اهمیت بهره گیری از این توان موجود را دو چندان می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار