۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

کرایه حمل نفتکش غول پیکر به پایین ترین سطح رسید

نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر به پایین ترین سطح ممکن از ماه مارس 2010 تاکنون رسید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۳۲۰۷
کرایه حمل نفتکش غول پیکر به پایین ترین سطح رسیدبه گزارش گروه بین الملل مانا، شاخص داده ای بالتیک نشان می دهد نرخ کرایه حمل در مسیربین خاورمیانه به آسیا در روزهای گذشته به مرز 27.75 دلار برای هر تن رسید که از ماه مارس 2010 تاکنون پایین ترین سطح کرایه حمل را نشان می دهد.
با این وجود ناظران بازاربعد مثبت قضیه را درنظر می گیرند و بر این باورند، نرخ کرایه حمل پایین تر در خاورمیانه منجر می شود تا کشتی ها نسبت به بارگیری کارگوهای آمریکایی رغبت بیشتری نشان دهند.
از سوی دیگر،صاحبان کالا بر این باورند که این میزان کرایه حمل، قیمت کف بازار محسوب شده و کمتر از این نخواهد شد و به طبع برای مدتی در این سطح باقی می ماند.
اما در آن روی سکه، شرایط تحویل نفتکش های جدید وضعیت مناسبی را نشان می دهد ومی توان گفت تاکنون،17 نفتکش جدید تحویل داده شده اند وحدود 29 فروند نفتکش دیگر در سه ماه آخر سال جاری به دست مشتریان خواهد رسید.
در باب سفارشات اخیر،می توان به شرکت کشتیرانی SK کره جنوبی اشاره داشت که دومین نفتکش غول پیکر کره جنوبی را  با هزینه برآوردی 76 میلیون دلار سفارش داده و قرار است تا سه ماه آخر سال 2017 تحویل شود.
برچسب ها: نفتکش کرایه
ارسال نظرات
آخرین اخبار