۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

افزایش 22درصدی ماندگاری مسافران نوروزی در چابهار

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: میزان ماندگاری مسافران نوروزی در سال 95 دراین منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 22درصدی داشته است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۳۱۹۷
افزایش 22درصدی ماندگاری مسافران نوروزی در چابهار
حامد علی مبارکی با تشریح عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 95 گفت: با توجه به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و تفریحی از سوی کمیته های 14 گانه میزان ماندگاری مسافران نوروزی در سال 95 دراین منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 22درصدی داشته است.
وی در ادامه اظهارداشت: به دنبال اتخاذ سیاست های سازمانی و هم گام با برنامه های ابلاغی دبیرخانه شورایعالی ستاد نوروزی به مدت دوماه با تشکیل کمیته های 14گانه با ماموریت های جداگانه فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری"بهار در چابهار" به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان را یکی از برنامه های موفق این ایام عنوان کرد و افزود: این برنامه ازپنجم  تا 13فروردین ماه 95 به مدت 9 شب با اجرای برنامه های شاد فرهنگی با استفاده از هنرمندان مطرح کشور، استان و چابهار توانست هر شب بیش از پنج هزارنفر را برای تماشای برنامه ها به جایگاه میلاد بکشاند.
مبارکی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان صنایع دستی از شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان با 40 غرفه در رشته های مختلف وعرضه و طبخ 72 نوع غذای سنتی در این نمایشگاه یکی دیگر از برنامه های موفق ایام نوروز بود که با استقبال خوب مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شد.
وی برگزاری مسابقات ورزشی ، تفریحی و خانوادگی ویژه مسافران نوروزی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و اضافه کرد : در طول ایام نوروز 95 مسابقات کریکت چهارجانبه شاغلین اتباع هندوستان، پاکستان و افغانستان با تیم منطقه آزاد چابهار به عنوان تیم اول کشور، دارت بانوان ، ماهیگیری خانوادگی ، اتومبیل رانی رالی ، شتر سواری ، تیر اندازی با اهداف پروازی ، مچ اندازی آقایان ، وطناب کشی و مجسمه سازی از سوی کمیته ورزش و تفریحات سالم برگزارشد.
مبارکی ویژه برنامه ها و جشنواره های پرواز بالن های نورانی ، پروازبادبادکها ، جشن طلوع تا غروب اقیانوس و مسابقات ویژه خانواده و جنگ شادی ، برگزاری کارناوال شادی در سطح منطقه با استفاده از ساز و دهل سیستان و بلوچستان و مشارکت در جشنواره استعدادیابی موسیقی جوانان تحت عنوان "زیمل 95" در پارک گردشگری بهاران شهردای چابهار از دیگر برنامه هایی بودند که با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران نوروزی مواجه شدند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار ارائه خدمات درمانی رایگان با استقرار پزشک و کادر پرستاری و راه اندازی غرفه سلامت در سطح منطقه ، راه اندازی کیوسک های پیشنهادات و انتقادات از جامعه بازاریان ، و مجتمع ها ، راه اندازی سه بازار بزرگ در پلاژساحلی ، تهیه پکیج گردشگری از ظرفیت های منطقه آزاد،اداره کل بنادر،اداره کل شیلات و محیط زیست برای مسافران و گردشگران از دیگر کارهایی بود که توسط کمیته های 14گانه ساماندهی شد.
وی گفت : برپایی سه سفره هفت سین با نشانه های  بومی و سنتی، انجام امورات زیربنایی ، زیباسازی منظر شهری و روشنایی محدوده منطقه ، تامین آب شرب ، ساخت و تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی و نمازخانه های موقت سطح منطقه ومسیرهای بین راهی منتهی به مقصد منطقه ، اکوکمپ های منطقه ، جمع آوری متکدیان ، بازدید و نظارت مستمر از مراکزاقامتی و رستوران ها و مراکز پذیرایی توسط کمیته ها صورت پذیرفته است .
مبارکی تصریح کرد: برگزاری مانور امداد و نجات ستاد نوروزی که این مانور در سه حوزه زمینی ، هوایی و دریایی با آمادگی نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات سازمان ، جلسه ستاد بحران و آمادگی لازم و تعیین محل اسکان مسافران به هنگام بارندگی و طوفان و اطلاع رسانی مناسب ، راه اندازی دو خط تلفن گویا دبیرخانه ستاد نوروزی و ارایه خدمات 24ساعته و راه اندازی 11 پایگاه اطلاع رسانی با سازه های بومی آلاچیق و سیاه چادر از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: با سه کارگروه شهرستان چابهار شامل : آسایش و امنیت اجتماعی ، ایمنی جاده ها و کارگروه ایمنی دریا همکاری تنگاتنگی داشتیم که هیچگونه گزارشی مبنی بر صدمات و حوادث در طول این مدت ثبت نشده است .
شایان ذکر است این ستاد جلسات تخصصی با حضور روسای کمیته ها با چهار جلسه اصلی و یک جلسه ستاد بحران و ده ها جلسه فرعی برگزار کرد و بسیاری از کارها از جمله مستند سازی برنامه های مختلف به بخش خصوصی واگذار و نیز آمار و اطلاعات به دانشگاه بین المللی چابهار در قالب یک کمیته واگذار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار