۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

ثبت بیش از هفت میلیون سفر دریایی در نوروز 95/ بیشترین تردد در مسیر بندرعباس – قشم

مسافرت های دریایی در بنادر و آبهای کشور طی نوروز امسال، با ثبت هیچ حادثه دریایی از رشد 9 درصدی برخوردار بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۳۱۸۸
ثبت بیش از هفت میلیون سفر دریایی در نوروز 95/ بیشترین تردد در مسیر بندرعباس – قشممعاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده در نوروز امسال، هفت میلیون و 463 هزار و 269 سفر دریایی در مجموع بنادر جنوبی و شمالی کشور به ثبت رسیده است.                                                                     
محمد راستاد با اشاره به رشد گردشگری دریایی در نوروز امسال گفت: مسافرت های دریایی در آبهای کشور طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 9 درصدی برخوردار بوده است.                                                                                                     
وی در ادامه یادآور شد: این آمار از تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته تا چهاردهم فرودین ماه امسال یعنی اوج سفرهای نوروزی، بوده است.    
وی افزود: آمارها حاکی از آن است که عمده سفرها و گشت های دریایی و تفریحی کشور در نوروز امسال به استان هرمزگان اختصاص داشت.    
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: بر این اساس پنج میلیون و 450 هزار و 250 نفر در آبهای استان هرمزگان به گشت دریایی و سفردریایی پرداخته بودند.                                                                                      
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: بیشترین ترددهای دریایی همچون سالهای گذشته در مسیر بندرعباس – قشم به ثبت رسیده است.
راستاد تصریح کرد: همچنین سایر ترددهای دریایی در مسیر های بندرعباس – هرمز، بندر شهید باهنر- قشم، بندر آفتاب- کیش، بندر چارک- کیش و بندرلنگه – کیش انجام شده است.                                                                                                 
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه گشت های دریایی در سایر خطوط ساحلی کشور طی نوروز امسال در جریان بوده است، بیان داشت: این گشت ها در مسیرهای بندر بوشهر- خارگ، بندر گناوه- خارگ و بندر خرمشهر- بصره ، بندر خرمشهر – کویت نیز انجام شده است.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: با تمهیدات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، این حجم بالای مسافر با برنامه ریزی مناسب در ایام تعطیلات نوروزی بین بنادر جنوبی و شمالی کشور جابه جا شد.                                          
به گفته وی، بر اساس آمار اخذ شده، نوروز امسال در مجموع 110 فروند لندینگ کرافت و شناور مسافربری به مسافران نوروزی خدمات ارائه دادند.    
راستاد تاکید کرد: ظرفیت شناورهای مسافربری هفت هزار و 432 صندلی و ظرفیت لندینگ کرافت ها دو هزار و 400 خودرو بوده است.          
وی بیان داشت: از این میان شش هزار و 46 صندلی به ناوگان مسافربری در آبهای استان هرمزگان اختصاص داشت.                     
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با وجود حجم بالای ترددهای دریایی، نوروز امسال هیچ گونه سانحه دریایی گزارش نشده است.
وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین امنیت تردد شناورها و مقابله با شرایط اضطرار از آمادگی کاملی برخوردار بود.    
به گفته راستاد، 19 فروند شناور ناجی، شش فروند بالگرد ، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت به منظور عملیات امداد و نجات در آماده باش کامل قرار داشتند.                                                                                                                      
وی اذعان داشت: شناورهای ناجی در تمام ایام نوروز برای نظارت بر انجام سفرهای ایمن دریایی، در آبهای کشور پایش های لازم را از طریق گشت های ساحلی انجام می دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار