۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

آمار نهایی راهیان نور دریایی جزیره خارگ اعلام شد

مسئول اردویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در اعزام کاروان راهیان نور دریایی در مدت 18 روز چهار هزار و 90 نفر از نخبگان و قشرهای مختلف استان‌های مختلف به جزیره خارگ اعزام شدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۳۱۸۰
آمار نهایی راهیان نور دریایی جزیره خارگ اعلام شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ عباس درویشی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد با بیان اینکه بیش از 90 درصد نفت کشور خارگ صادر می‌شود گفت: جزیره خارگ به عنوان شاهراه اقتصادی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی داشت به گونه‌ای که بیش از دو هزار و 800 بار بمباران هوایی شد اما به سبب رشادت و مقاوم مردم این جزیره و رزمندگان اسلام و کارکنان شرکت نفت حتی یک‌روز هم صادرات نفت از این جزیره، قطع نشد.
مسئول اردویی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر آشنایی با رشادت‌های حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس را از اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور دانست و افزود: نوروز امسال برای ششمین سال علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت به اردوی دریایی راهیان نور خارگ اعزام شدند.
وی با بیان اینکه کاروان‌های راهیان نور دریایی با رشادت های دلاورمردان در آب‌های نیلگون خلیج فارس آشنا می‌شوند خاطر نشان کرد: اعزام کاروان راهیان نور دریایی به خارگ از 24 اسفندماه آغاز شده و 13 فروردین 4هزار و 90 نفر از نخبگان و قشرهای مختلف استان‌ها به خارگ اعزام شدند.
وی مدت اقامت کاروان‌های راهیان نور دریایی یک روز دانست و بیان کرد: زائران اعزامی به خارگ پس از زیارت یادمان شهدای گمنام از نمایشگاه دفاع مقدس، بیمارستان زیرزمینی، تأسیسات نفتی، کشتی سوخته، آرامگاه میرمحمد و آثار به‌جا مانده از بمباران رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی بازدید کردند.
درویشی با اشاره به اینکه کاروان‌های راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و همراهی دو شناور پشتیبان به جزیره راهبردی خارگ اعزام شدند بیان کرد: نوروز سال قبل یک‌هزار و 981 نفر در این اردو راهیان نور دریایی خارگ شرکت کردند که نوروز امسال در مدت 18 روز 4 هزار و 90 نفر به این جزیره استراتژیک اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه نوروز سال قبل افزایش دو برابری دارد.
برچسب ها: راهیان نور خارگ
ارسال نظرات
آخرین اخبار