۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به سفرهای دریایی توجه بیشتری باید کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش این است که حوزه دریایی فعالیت بیشتری نسبت به حال حاضر داشته باشد چراکه به اندازه کافی از ظرفیت دریاهای کشور چه دریای خزر، چه خلیج فارس و یا دریای عمان استفاده نمی‌شود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۳۱۷۷
به سفرهای دریایی توجه بیشتری باید کرد
به گزارش مانا؛عباس آخوندی در خصوص آمار سفرهای نوروزی اعلام کرد: مسافرت‌های نوروزی با توجه به حجم عظیمی که در حوزه راه‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی دارد از بزرگترین عملیات‌های موجود در این ایام به شمار می‌رود. از آنجایی که در سال جدید نیز شاهد بارش برف و باران بسیار در بخش عمده‌ای از محورها بودیم مسئولان راهداری و مدیریت ترافیک نیز، کار نسبتا سنگین‌تری را نسبت به سال‌های قبل بر دوش داشتند.
وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافران سفرهای انجام شده در بخش حمل و نقل دریایی را در این ایام بیش از هفت میلیون  مسافر اعلام کرد وگفت:  در حوزه جاده‌ای بیش از هفت میلیون مسافر ( رقم دقیق هفت میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر) و دریایی نیز بالغ بر هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گزارش شده است که این رقم نیز بسیار مهم و قابل توجه است.
وی افزود: تلاش من بر این است که حوزه دریایی فعالیت بیشتری نسبت به حال حاضر داشته باشد چراکه از به اندازه کافی از ظرفیت دریاهای کشور چه دریای خزر، چه خلیج فارس و یا دریای عمان استفاده نمی‌شود لذا در این دوسال تأکید زیادی داشتیم که بتوانیم ترمینال‌های مختلف مسافری را در جنوب و شمال داشته باشیم که خوشبختانه این امر نیز صورت گرفت.
آخوندی با اشاره به بازدید اخیر انجام شده از مناطق جنوبی کشور نیز بیان کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از قایق‌ها ایمن و نو شده‌اند. با توجه به وجوه اعطا شده هم اکنون بخش مسافری دریایی وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد ولی باید بتوانیم بحث سفرهای دریایی را بین بنادر مختلف چه در داخل دریای خزر و چه در جنوب فعال کنیم و گزینه‌های بیشتری را برای سفر در اختیار مردم قرار دهیم.
وی با تأکید بر اینکه باید به حمل و نقل دریایی در حوزه مسافری توجه بیشتری شود گفت: تاکنون حمل و نقل ما در بخش دریایی بیشتر در حوزه بار بوده و توجه کمتری به آن در بخش حمل مسافر شده است که این موضوع باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار