۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

ازسرگیری تردد شناورها در آبراه بهمنشیر آبادان

افرماندار آبادان گفت: تردد شناورهای تجاری و صیادی در آبراه بهمنشیر در 50کیلومتری جنوب شرقی آبادان پس از ترمیم پل آسیب دیده بندر چوئبده از سرگرفته شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۳۱۷۲
ازسرگیری تردد شناورها در آبراه بهمنشیر آبادان
عزیزالله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این پل که دو سوی رودخانه بهمنشیر را به هم متصل می کند هفته گذشته در پی برخورد یک فروند بارج لایروب با این پل آسیب و تردد شناورها را با مشکلاتی روبرو کرده بود.
وی گفت: بارج لایروب بدون توجه به بالابودن آب(مد) بهمنشیر در حال فعالیت بود که به هنگام عبور از زیر پل بندر چوئبده با آن برخورد کرد و ضمن خسارت سنگین به پل ، تردد شناورها و اهالی دو سوی رودخانه را متوقف نمود.
فرماندار آبادان افزود: با از سرگیری تردد شناورها ، امکان تخلیه و بارگیری کالا در بندر و دریانوردی چوئبده و گمرک آن فراهم شده و نگرانی های اهالی برطرف شده است.
شهبازی افزود: با فعالیت مجدد شناورهای تجاری و صیادی منطقه ، امکان صادرات کالاهای غیرنفتی بخصوص دام زنده از بندر چوئبده فراهم شده است.
آبراه بهمنشیر که متصل به خلیج فارس است یکی از آبراه های مهم خوزستان است و حیات بندر چوبئده وابسته به این آبراه می باشد.
در زمان محاصره شهر آبادان در فاصله شهریور 59 تا مهر ماه 60 پشتیبانی از رزمندگان مستقر در این شهر از طریق بندر چوئبده و آبراه بهمنشیرامکان پذیر بود.
بهمنشیر شاخه ای از رودخانه کارون است که پس از عبور از شرق آبادان راهی خلیج فارس می شود.
دو سوی آبراه بهمنشیر پوشیده از نخلستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار