۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱

ثبت جابجایی 440 هزار نفر سفر دریایی در بنادر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جابجایی 440 هزار نفر سفر دریایی با 3449 شناور از طریق سه بندر بوشهر، خارگ وگناوه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 14 فروردین ثبت شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۳۱۷۱
ثبت جابجایی 440 هزار نفر سفر دریایی در بنادر بوشهرمحمد مهدی بنچاری در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه گشت‌ها و مسافرت‌های دریایی از بنادر استان بوشهر از 25 اسفند آغاز شد اظهار داشت: برای بهره‌مندی گردشگران از گشت‌های تفریحی و مسافرتی دریایی به سه هزار و 449 شناور مجوز ارائه شد.
وی از استفاده مسافران و گردشگران از شناورهای مسافرتی و تفریحی خبرداد و گفت: در مدت 18 روز فعالیت شناورهایی که مجوز جابجایی مسافران و گردشگران در خلیج فارس داشتند بیش از 440 هزار و 288 نفر از شناور برای مسافرت و گشت دریایی استفاده کردند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهربا بیان اینکه تمامی بنادر استان بوشهر به امکانات اسکله تفریحی گردشگری مجهز شد افزود: بخش خصوصی گشت و تور دریایی در ایام تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کرد و اداره کل بنادر و دریانوردی مجوز گشت و مسافرت دریایی برای فعالیت سه هزار و 449 شناور صادر کرد.
بنچاری با بیان اینکه دو هزار و 134 قایق تفریحی و 30 شناور در بندر مجوز راه‌اندازی گشت و مسافرت دریایی دریافت کردند خاطر نشان کرد: در ایام نوروز چهار هزار و 953 نفر بوسیله 30 شناور از بوشهر به خارگ و گناوه منتقل و چهار هزار و 925 مسافر از خارگ به گناوه و بندر بوشهر وارد شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فعالیت 54 شناور برای جابجایی مسافران دریایی در خارگ خبرداد و گفت: شش هزار و 961 نفر در ایام نوروز با 54 شناور وارد خارگ و هفت هزار و 821 نفر از خارگ خارج شدند.
بنچاری با اشاره به استفاده 229 هزار و 776 نفر گردشگر دریایی از گشت‌های تفریحی دریایی در بندر بوشهر بیان کرد: این گشت‌های دریایی با استفاده از دو هزار و 134 قایق تفریحی انجام شد.
وی از راه‌اندازی گشت‌های دریایی تفریحی در خارگ خبرداد و افزود: چهار هزار و 76 نفر با استفاده از 116 شناور در تفریحات دریایی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه مجوز فعالیت یک‌هزار و 90 شناور در بندر گناوه در ایام نوروز صادر شد اضافه کرد: از طریق این شناورها بیش از 176 هزار 414 نفر به گشت‌های تفریحی دریایی اعزام شدند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در 18 روز ایام تعطیلات نوروزی با 25 شناور دو هزار و 881 مسافر وارد گناوه و در این مدت دو هزار و 483 مسافر خارج شدند.
بنچاری از افزایش ایمنی گردشگران و مسافران دریایی در استان بوشهر خبرداد و گفت: در اجرای طرح‌های مسافرت و گشت‌های تفریحی دریایی در استان بوشهر به سبب ارتقا ایمنی و نظارت کارشناسان بندری هیچ اتفاقی رخ نداد.
وی افزود: علاوه بر بنادر یاد شده فعالیت گشت دریایی تفریحی در بنادر دیلم، کنگان، عسلویه، دیر و دیگر نقاط بندری در تعطیلات نوروزی راه‌اندازی شد.
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار