۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

خدمات رسانی 45 شناور به مسافران نوروزی در هرمزگان/رشد 8 درصدی گردشگری هرمزگان در ایام نوروز

ورود گردشگران به استان هرمزگان و جزایر خلیج فارس در ایام نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش هشت درصدی همراه بوده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۳۱۴۹
خدمات رسانی 45 شناور به مسافران نوروزی در هرمزگان/رشد 8 درصدی گردشگری هرمزگان در ایام نوروزمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: آمارهای اخذ شده از میزان ورود گردشگران نوروزی به استان هرمزگان حاکی از آن است که طی این مدت، حدود سه میلیون نفر وارد استان هرمزگان شده اند.
محسن ضیایی خاطرنشان ساخت: این آمار حاکی از رشد هشت درصدی گردشگری استان هرمزگان طی نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: همه ساله در ایام نوروز استان هرمزگان میزبان تعداد زیادی گردشگر است.                                                                           
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان مهمترین دلیل این امر را مساعد بودن شرایط آب و هوایی استان هرمزگان در اوایل فرودین ماه عنوان کرد و گفت: هر ساله بر میزان ورود گردشگران به استان هرمزگان افزوده می شود.                     
ضیایی خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان به دلیل بهر ه مندی از سواحل خلیج فارس و دریای عمان از ویژگی های منحصر به فردی در زمینه گردشگری برخوردار است.                                                                      
به گفته وی، همانطور که پیش بینی می شد، برگزاری تورهای گردشگری دریایی در نوروز امسال از رونق بسیار خوبی برخوردار بود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته های خود همچنین افزود: تمام تدابیر لازم جهت خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی از طریق ستاد تسهیلات سفرهای استان دیده شده بود.                    
وی افزود: یکی از کمیته های اصلی ستاد تسهیلات سفرهای استان هرمزگان، کمیته سفرهای دریایی بود که موفق شد در ایام نوروز بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهد.                                                                                                                                       
ضیایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در نوروز امسال 45 شناور مسافری مدرن در مسیرهای های بندرعباس، قشم، کیش و جزیره هرمز به مسافران خدمات رسانی انجام دادند.                                                                                                                                                                   
این مقام مسئول در استان هرمزگان از افزایش تعداد شناورهای مسافری در نوروز امسال خبر داد و گفت: به همین منظور تعداد 500 صندلی در مسیرهای مختلف اضافه شد.                                                                         
وی اظهار داشت: به این ترتیب با افزایش تعداد شناورهای مسافری در ایام نوروز، مشکلی در خصوص خدمات رسانی به موقع وجود نداشت.
ضیایی به فروش اینترنتی بلیط شناورهای مسافری در نوروز امسال به عنوان اقدامی قابل توجه در راستای تسهیل خدمات به مسافران اشاره کرد.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، در نوروز امسال شاهد صف های طویل در اسکله های مسافربری استان هرمزگان جهت تهیه بلیت نبودیم که این امر رضایت صددرصدی مسافران را در پی داشت.
وی تاکید کرد: همچنین امسال خدمات رسانی در اسکله شهید حقانی بسیار ارتقا یافته بود و راهبری شناورهای مسافری به بهترین شکل ممکن انجام شد.
وی همچنین از برگزاری تورهای گردشگری دریایی به جزیره ابوموسی در نوروز امسال خبر داد و گفت: این امر با همکاری فرمانداری ابوموسی از طریق بندر لنگه تحقق یافت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با برنامه ریزیهای مناسب تر خدمات بهتری را به مسافران نوروزی در سالهای آینده ارائه دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار