۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

کشتی میرزاکوچک خان در انزلی آغاز به کار کرد

در ایام نوروز امسال، تورهای گردشگری دریایی توسط کشتی میرزا کوچک خان در آبهای استان گیلان در محدوده بندر انزلی برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۳۱۳۳
کشتی میرزاکوچک خان در انزلی آغاز به کار کردمالک کشتی میرزا کوچک خان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در نوروز امسال، تور گردشگری دریایی توسط کشتی تفریحی میرزا کوچک خان برگزار شد.                                                                                                             
داریوش توکلی خاطرنشان ساخت: به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، بارندگی و سرمای هوا این تور گردشگری فقط چند روز در ایام نوروز امکان برگزاری داشت.                                                                 
وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر شرایط جوی مناسب بود می توانستیم در تمام ایام عید این تور گردشگری دریایی را برگزار کنیم.
توکلی با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری این تورها سه ساعت به طول می انجامید،خاطرنشان ساخت: این تورهای دریایی توسط کشتی میرزا کوچک خان در محدوده آبهای انزلی برگزار شد.                                                   
به گفته مالک کشتی میرزا کوچک خان، تورهای گردشگری دریایی توسط این کشتی همچنان در روزهایی که شرایط جوی مساعد باشد برگزار خواهد شد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: تردد این کشتی در آب های خزر، مفهوم جدیدی از گردشگری دریایی  را در کشور تعریف خواهد کرد و مردم کشور ما برای نخستین بار خواهند توانست از کشتی کروز برای تفریحات خود بهره مند شوند.                    
توکلی اذعان داشت: هم اکنون در حال رایزنی با دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور برای ورود تورهای فراوان به انزلی جهت برگزاری گشت های دریایی هستیم.                                                                
مالک کشتی میرزا کوچک خان، در ادامه گفته های خود عنوان کرد: علاوه بر گشت دریایی در آبهای گیلان، امکان اقامت شبانه در کشتی میرزاکوچک خان در آبهای خزر وجود دارد.                                                                        
توکلی خاطرنشان کرد: کشتی میرزا کوچک دارای انواع امکانات گردشگری از جمله رستوران، کافه تریا، محل استراحت و سایر امکانات رفاهی و گردشگری است.همچنین این کشتی دارای 24 اتاق و 100 تخت است که هر اتاق بین دو تا هشت تخت را درخود جای داده است.                
وی تصریح کرد: سعی خواهد شد تمام خدمات گردشگری لازم به گردشگرانی که با این کشتی به گشت می پردازند ارائه شود.                 
به گفته توکلی، برگزاری کنسرت، ارکسترهای مختلف ، استفاده از موسیقی ها مجاز روی عرشه کشتی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده است.وهمچنین شام، نهار و صبحانه در رستوران کشتی میرزا کوچک برای گردشگرانی که این کشتی را برای تفریح انتخاب می کنند، سرو خواهد شد.
مالک کشتی میرزا کوچک خان، نقش  و حمایت مدیریت اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان را جهت فعالیت مجدد کشتی میرزا کوچک بسیار تاثیر گذار دانست وتاکید کرد: به زودی از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و صدا و سیما،تبلیغات گسترده ای برای جذب گردشگران جهت استفاده از گشت های دریایی کشتی میرزاکوچک خان انجام خواهد شد.                                                            
توکلی اظهار امیدواری کرد: با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شاهد رونق بیش از پیش برگزاری تورهای دریایی توسط این کشتی باشیم.
مالک تنها کشتی کروز دریای خزر اظهار داشت: کشتی میرزا کوچک خان موفق به اخذ تمام گواهینامه های بین المللی دریانوردی شده است و می تواند فعالیت خود را در آبهای بین المللی خزر نیز آغاز کند.
گفتنی است، سال گذشته مالک کشتی میرزا کوچک خان چندین بار از آغاز مجدد فعالیت این کشتی خبر داده بود که هیچ یک از آن وعده ها هرگز تحقق نیافت.
امید می رود، با آغاز به کار این کشتی در ایام نوروز، شاهد فعالیت مستمر آن در طول سال باشیم تا به این ترتیب توریسم دریایی در آبهای خزر به تدریج شکل گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار