۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
موج دوم سفرهای دریایی آغاز شد

انجام 95 هزار سفر دریایی طی 12 روز در هرمزگان

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان از ثبت حدود چهار میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان طی 13روز گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت، حدود 780هزار نفر از گشت های دریایی در آب های ساحلی این استان بهره مند شدند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۳۱۲۰
انجام 95 هزار سفر دریایی طی 12 روز در هرمزگانبه گزارش مانا ابراهیم ایدنی ضمن اعلام این خبر افزود: طی 13روز زمان اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 95 که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت، جابجایی بالغ بر سه میلیون و 953هزار و 505 نفر -سفر از طریق 14 بندر مسافری مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.
وی افزود: در روز شنبه، هفتم فروردین ماه که بنادر استان هرمزگان میزبان موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی بود، جابجایی 520هزار نفر سفر دریایی و حمل 46 هزار دستگاه خودرو انجام شد و 17 هزار و 800 بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.
ایدنی خاطرنشان کرد: روز گذشته (یکشنبه، هشتم فروردین ماه) نیز جابجایی 462هزار نفر سفر دریایی و حمل 40 هزار دستگاه خودرو انجام شد و بیش از 15 هزار و 800 بار تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، بیشترین حجم جابجایی مسافر طی 13 روز گذشته مربوط به روز ششم فروردین است که طی یک روز 526 هزار نفر سفر به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی 94 انجام شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین در این دوره زمانی 13 روزه، در مجموع نزدیک به 405 هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر 51 هزار دستگاه به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: از 25 اسفندماه گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه، 95 هزار سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز هفتم فروردین با 17 هزار و 800 بار تردد می باشد.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان ضمن ارایه آماری از فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی استان طی 13 روز گذشته، خاطرنشان کرد: طی این مدت در مجموع بالغ بر 778 هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند که 74 هزار سفر (تردد دریایی) به همین منظور به ثبت رسید.
وی در پایان یادآور شد: در طرح نوروزی سال 95 که از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد، 57 فروند شناور مسافری با ظرفیت بالغ بر 6 هزار و 500 صندلی و 48 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی 2400 دستگاه خودرو طی هر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.
لازم به ذکر است، میهمانان نوروزی علاقه مند به تجربه سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای تردد به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند. بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار