۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹

ثبت یک میلیون و 943 هزار نفر سفر دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح نوروزی سفرهای دریایی تاکنون( 27 اسفند تاششم فروردین) ،یک میلیون و 943 هزار نفر سفر دریایی بین بندرها وجزایر این استان با موفقیت انجام شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۳۱۱۵
ثبت یک میلیون و 943 هزار نفر سفر دریایی در هرمزگان
به گزارش مانا ابراهیم ایدنی افزود: دراین مدت هیچ گونه سانحه دریایی مربوط به شناورهای مسافری به مرکز هماهنگی و جستجو و نجات دریایی هرمزگان گزارش نشده است.
وی ادامه داد : با وجود چند روز شرایط نامساعد جوی ، مسافران دریایی همکاری خوبی با دست اندرکاران سفرهای دریایی برای تردد از بندرها و در زمان مجاز سفر داشتند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: در روز چهارشنبه با ثبت 454 هزار نفر سفر بیشترین حجم تردد دریایی وسوم فروردین بیشترین جابجایی خودروهای مسافران بالاترین ثبت جابجایی 47 هزار دستگاه خودرودر یک روز بود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال در هرمزگان 57 فروند شناور مسافری و 48 فروند لندینگ کرافت برای ترابری گردشگران نوروزی به جزیره ها و 310 قایق تفریحی برای گردشگری ساحلی فعال هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یاد آور شد :در 9 روز اخیر افزون بر251 هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های گردشگری ساحلی بهره مند شدند،
ایدنی افزود: از 25 اسفندماه تا پایان روز چهارم فروردین، 33هزار و 798 بار تردد شناور مسافری و حمل خودرو و همچنین 21 هزار و 516 بار تردد قایق های تفریحی گردشگری از مبادی ورودی و خروجی ثبت شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز گفت: 14 بندر مسافری استان به صورت 24 ساعته فعال هستند و از مسافران خواسته می شود در ساعت های ترافیک بنادر بین هشت تا11 صبح از انجام سفر دریایی خودداری کنند.
محمد محسنی افزود: خور آذینی، بندر خمیر و تیاب و اسکله کندالوی قشم نیز جمله مبادی مجاز سفرهای گردشگری با قایق های تفریحی است.
امسال علاوه بر سفر به جزایز قشم و هرمز و کیش، امکان سفر به جزایر لارک، هنگام و ابوموسی و همچنین بندر درگهان قشم هم فراهم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار