۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

20 گشت و تور دریایی در استان بوشهر راه‌اندازی شد

رئیس کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر گفت: برای استفاده گردشگران نوروزی از موهبت دریایی 20 مرکز و گشت دریایی در استان بوشهر راه‌اندازی شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۶۳۱۱۳
20 گشت و تور دریایی در استان بوشهر راه‌اندازی شدسید احمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین ساحل در خلیج فارس است اظهار داشت: زندگی مردم استان بوشهر با ساحل خلیج فارس عجین شده بگونه‌ای که بیش از 60 درصد معیشت مردم این سرزمین از طریق فعالیت‌های مرتبط با دریا تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تفریحات دریایی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری است گفت: ایجاد تورها و گشت‌های دریایی از برنامه‌های مهم ستاد تسهیلات خدمات سفر در استان بوشهر است که اکنون ایجاد شده است.
رئیس کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر از راه‌اندازی 20 گشت دریایی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: روزانه 35 هزار نفر از طریق 20 گشت دریایی در سواحل استان بوشهر جابجا می‌شوند.
هاشمی با اشاره به اینکه تورهای دریایی یک ساعته است افزود: شرکت کنندگان در تورهای دریایی ضمن اینکه پذیرایی می‌شوند از موسیقی محلی بوشهری که برروی شناور بصورت زنده نواخته می‌شود استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در پنج روز گذشته 200 هزار نفر از تور دریایی استان بوشهر استفاده کرده‌اند بیان کرد: گشت‌های دریایی از 9 صبح تا 18 بر روی آبهای خلیج فارس با ایمنی کامل دریانوردی انجام می‌شود و در مدت پنج روز گذشته 200 هزار نفر از گردشگران در شهرهای مختلف بوشهر، گناوه، عسلویه، دیلم، کنگان، دلوار، عامری و رستمی از گشت‌های دریایی استفاده کرده‌اند.
هاشمی افزود: علاوه بر گشت‌های دریایی یاد شده شناورهای نیروی دریایی سپاه، ارتش، دریابانی، شیلات و اداره بندر خدمات گشت دریایی ارائه می‌دهند به گونه‌ای در 5 روز گذشته 100 هزار نفر جابجا شده‌اند.
وی افزود: درمدت یاد شده همچنین 100 هزار نفر از جت اسکی و قایق تفریحی در سواحل استان بوشهر بهره‌مند شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار