۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

مشارکت 455شناور در طرح دریایی نوروز 95

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 455 فروند انوع شناورهای مسافری، حمل خودرو، جستجو و نجات، تفریحی و همیار ناجی در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 این استان مشارکت دارند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۳۱۱۲
مشارکت 455شناور در طرح دریایی نوروز 95
به گزارش مانا ابراهیم ایدنی در جریان بازدید از نحوه خدمات دهی به مسافران دریایی در بندر شهید حقانی بندرعباس، افزود: در این طرح 54 فروند شناور مسافری با ظرفیت 6 هزار و 281 صندلی، یک فروند کشتی بزرگ برای انجام سفرهای بین المللی با ظرفیت 381 صندلی، 48 فروند لندینگ کرافت ویژه حمل دو هزار 400 دستگاه خودرو در هر سفر، 310 شناور تفریحی، هفت فروند ناجی، 20 شناور همیار ناجی، چهار فروند شناور خدماتی - ایمنی و 11 فروند شناورارگان های همکار، مشارکت فعال دارند. 
وی با اشاره به برخورداری هرمزگان از سه واحد پروازی در طرح نوروزی، ادامه داد: دو فروند بالگرد و یک فروند هواپیما نیز وظیفه پایش های هوایی و خدمات دهی به سانحه دیدگان را بر عهده دارند. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: سه هزار و 421 تن در زیرمجموعه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت رسانی هستند.
وی ادامه داد: 40 تیم همیار ناجی، 24 غواص و 30 بازرس در بنادر این استان مستقر شده اند تا در زمینه ایمنی سفرها و ارائه خدمات امداد و نجات مشارکت داشته باشند.
ایدنی از فراهم شدن امکان خرید اینترنتی بلیت شناورها برای نخستین بار در کشور نیز خبر داد و گفت: راه اندازی خط مسافری بندر شهید حقانی به درگهان قشم، خط دریایی حمل خودرو از بندر شهید حقانی به جزیره هرمز، حمل خودرو از بندر شهید باهنر به درگهان قشم و ساماندهی اسکله های تفریحی در «خورآذینی» واقع در شهرستان سیریک، بندر تیاب در شهرستان میناب و اسکله کندالو در جزیره قشم از جمله اقدامات جدید اداره کل بنادر هرمزگان برای تنوع بخشی به مسافرت ها و رونق بیشترگردشگری دریایی در آب های خلیج فارس و دریای عمان است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از هموطنان خواست تا از بنادر و شناورهای مجاز و در زمان مجاز اقدام به سفر دریایی کنند تا ضریب ایمنی اینگونه سفرها افزایش یابد.
وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال های گذشته، سامانه کنترل ترافیک دریایی (VTS) مستقر در بندر شهید رجایی، مسیرهای دریایی را مورد پایش قرار داده است و بر ترددهای مسافری از راه دور نظارت دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه 95 درصد از حجم کل سفرهای دریایی کشور در این استان انجام می شود، گفت: تمام مسافران در طرح نوروزی امسال تحت پوشش بیمه سفرهای دریایی قرار گرفته اند.
استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز مدتی را در دامن آب های فیروزه ای رنگ خلیج فارس سپری می کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار