۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
شمار کانتینربرهای بیکار در شرف رکورد شکنی

بیکاری 324 فروند کشتی در جهان

موسسه تحقیقاتی آلفالاینر اعلام کرد : براساس آمارها و با توجه به سیاست های کشتیرانیها، شمار کانتینربرهای بیکار رکورد می شکند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۳۰۸۶
بیکاری 324 فروند کشتی در جهان
به گزارش گروه بین الملل مانا، آمار منتشره از لویدز لیست حاکی از بیکاری 324 فروند کشتی است که 6.3 درصد از کل ناوگان کانتینری را شامل می شود. این میزان همچنین معادل 867 هزار و 43 TEU است و روند صعودی را طی می کند و با رسیدن به میزان 6.6 کشتی بیکار، رکورد این کشتیها شکسته می شود.
موسسه تحقیقاتی آلفالاینر در این خصوص اعلام کرد: از دسامبر گذشته تاکنون میزان 140 هزار TEU راهی اوراق شده اند اما به هر حال انتظار می رود این میزان از رقم 1.2 میلیون TEU کانتینربر جدید که در سال جاری وارد ناوگان حمل و نقل می شوند کمتر بوده و بسیاری از کشتیرانیها مجبور به بیکاری کانتینربرهای خود خواهند شد. 
بر اساس این گزارش، آلفالاینر رشد ناوگان را با 4.3 درصد افزایش به 850 هزار TEU پیش بینی می کند که با توجه به افزایش تنها 1.8 درصد تقاضا، بر شمار کشتیهای بیکار افزوده خواهد شد.
در گذشته کشتیرانیها در صورت بروز مشکل عرضه مازاد را با کندی سرعت کانتینربرها جبران می کردند و حال آنکه با توجه به کاهش بهای نفت بر سرعت کانتینربرها افزوده شده است که خود مشکل عرضه مازاد را دوچندان کرده است. 
بیکاری کانتینربرها تنها گریبانگیر کانتینربرهای کوچک نمی شود و آلفالاینر از ورود کشتیهای کانتینربر با ظرفیت  بالای هفت هزار و 500 TEU وحتی کانتینربرهای غول پیکر به جرگه کشتیهای بیکار در آینده خبر داد.
آمارهای لویدزلیست در این خصوص حاکی از بیکاری 38 فروند کشتی بزرگ کانتینربر با ظرفیت بالای هفت هزار و 500 و شش فروند کانتینربر با ظرفیت 13 هزار TEU است . بزرگترین کانتینربر بیکار در حال حاضر با ظرفیت 16 هزار و 552 TEU به شرکت MSC تعلق دارد که از اواسط ماه اکتبر در جانگسنگپو از فعالیت باز ایستاده است.
 در حال حاضر کشتیرانیها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند و به عقیده کارشناسان آلفالاینر به تعویق افتادن کانال پاناما به ادامه رونق در بعضی از خطوط نظیر شرق آسیا-اروپا، آسیا-سواحل شرقی آمریکا و اروپا-سواحل غربی آمریکای جنوبی کمک شایانی کرده است.
برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار