۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

گله از اعمال تبعیض علیه کشتی‌های ایرانی در آستاراخان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر انرژی فدراسیون روسیه اعلام کرد: در بنادر نوشهر و انزلی امکانات مناسبی وجود دارد و می‌توانیم سهم مناسبی به طرف روسی در استفاده از این بنادر دهیم.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۳۰۶۸
گله از اعمال تبعیض علیه کشتی‌های ایرانی در آستاراخانبه گزارش مانا؛ عباس آخوندی در دیدار با الکساندر نوواک وزیرانرژی فدراسیون روسیه با اشاره به همکاری دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی گفت: ایران آمادگی کامل برای توسعه این همکاری‌ها را دارد، ما در دو بندر نوشهر و انزلی امکانات مناسبی داریم و می‌توانیم سهم مناسبی به طرف روسی در استفاده از این بنادر دهیم. حتی آمادگی داریم تا زمینه جابه‌جایی کانتینرهای یخچال‌دار را فراهم کنیم. این کار برای آنکه سریع‌تر پیش رود نیاز به تعیین یک مدیر پروژه از سوی ایرانی‌ها و یک مدیر پروژه از سوی روس‌ها دارد. بنابراین آنچه لازم است، توسعه زیرساخت ها نیست بلکه افزایش قدرت تصمیم گیری دو طرف در زمینه روان سازی قوانین اداری افزایش روابط تجاری دریایی ایران و روسیه است.
وی با بیان اینکه من از کشتیرانی روسی دریای خزر هم  تشکر دارم و هم گله، گفت: به من خبر دادند که لایروبی کانال ولگا در شمال دریای خزر در حال اجراست که خبر خوبی است و امیدوارم این کار به زودی به پایان رسیده و بتوانیم کشتی‌های با ظرفیت بیشتری را به بندر آستاراخان اعزام کنیم. من از این بابت از شما تشکر می‌کنم. اما گله من این است که هنوز مشکل سهام‌داران بندر آستاراخان تمام نشده و با اینکه در سفر رییس جمهوری ایران به مسکو و بازدید از این بندر، این موضوع با رییس جمهوری روسیه مطرح شد و وی نیز دستور اتمام این چالش را داد اما هنوز دعوای سهام‌داران آستاراخان تمام نشده است. همچنین مسئولان کشتی‌های ایرانی به من خبر دادند که در هنگام پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در آستاراخان، تبعیض علیه آنها اعمال می شود و مدت های طولانی در صف انتظار پهلوگیری می مانند که باید روس‌ها در این خصوص تجدیدنظر جدی داشته باشند.
اظهارات وزیر انرژی روسیه
وزیر انرژی فدراسیون روسیه با اشاره به  گله‌مندی وزیر راه و شهرسازی ایران از کارشکنی‌ها در خصوص توسعه روابط دریایی دو کشور گفت: من این موضوع را به وزیر حمل و نقل روسیه اطلاع خواهم داد. ضمن اینکه آقای واعظی هم موضوع اعمال تبعیض علیه کشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان را به من گوشزد کرده بود و من هم آن را به وزارت خارجه روسیه منتقل کردم خواهشمند است وزارت راه و شهرسازی ایران هم موضوعات مشابه را به وزارت امور خارجه روسیه منتقل کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار