۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

رونق تانکرها در گرو توسعه هند

کارشناسان افزایش سالانه واردات نفت به میزان چهار درصد در هند را پیش بینی می کنند که خبر خوبی برای بازار تانکرها محسوب می شود.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۳۰۱۱
رونق تانکرها در گرو توسعه هند
به گزارش گروه بین الملل مانا، هند با توجه به برنامه های توسعه ای خود جایگزین خوبی برای چین به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام دنیا محسوب می شود و آژانس بین المللی انرژی، بازار هند را برای واردات نفت مناسب ارزیابی کرد.
بر اساس این گزارش، موسسه پوتن و پارتنرز که یکی از موسسات تحلیلی محافظه کارانه محسوب می شود روند کنونی رشد هند را همانند رشد چین در 10 تا 15 سال گذشته این کشور دانسته و از افزایش واردات نفت در کشور هند به میزان 4.2 درصد تا سال 2021 خبر داد.
واردات نفت در چین بین سالهای 2000 تا 2005 میزان 7.75 درصد رشد سالانه را تجربه کرد و درصورت گام برداشتن هند در همین راه شاهد رونق بازار نفتکش ها خواهیم بود. 
در سال 2015 واردات محصولات نفتی درهند با 9 درصد افزایش به 318 هزار بشکه در روز رسید و گازوئیل نیز با افزایش چشمگیر 16 درصدی روبرو شد و این درحالیست که موسسه نامبرده میزان واردات برای گازوئیل و دیزل را در آینده در هند حتی بیشتر از میزان فعلی پیش بینی کرد.
موسسه واسط کشتی آمریکا بر اساس آمار اولیه از ادامه رشد چشمگیر اقتصاد هند خبر داد و در همین راستا موسسه تحقیقاتی بارکلی نیز واردات چشمگیری را برای گازوئیل در هند پیش بینی کرد.
موسسه پوتن همچنین نیاز نفت کشور هند را در سال 2016 300 هزار بشکه در روز تخمین زد که با افزوده شدن ذخایر استراتژیک نفت در این کشور نیز این میزان به 80 هزار بشکه در روز خواهد رسید که این موضوع به همراه کاهش تولید داخلی و رسیدن آن به 40 هزار بشکه در روز واردات کل نفت را در این کشور به چهار میلیون بشکه خواهد رسید و هند را پس از آمریکا و چین به سومین وارد کننده بزرگ دنیا بدل خواهد کرد.
این موسسه همچنین اظهار داشت: هند به صورت سنتی غالب نیاز نفت خود را از طریق واردات نفت از خاورمیانه تامین می کند  که خبر خوبی برای شرکتهای تانکری در خاورمیانه محسوب می شود.
انتظار می رود پس از لغو تحریمها علیه ایران کشور هند به ایران روی آورد.
برچسب ها: نفتکش هند
ارسال نظرات
آخرین اخبار