۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

کاهش جابه جایی در بندر سنگاپور

مقامات بندر سنگاپور از کاهش 9.1 درصدی جابه جایی کانتینری در دوماهه ابتدایی سال 2016 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر دادند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۳۰۰۸
کاهش جابه جایی در بندر سنگاپور
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر سنگاپور در ماه فوریه 3.2 درصد جا به جایی کمتر نسبت به ماه ژانویه داشت و در مجموع 2.41 میلیون TEU در این بندر جا به جا شد که 7.7 درصد کاهش را نسبت به میزان 2.61 میلیون TEU در مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. 
بر اساس این گزارش، بندر سنگاپور دلیل اصلی این کاهش جابه جایی را افزایش 10 درصدی هزینه های بندری برای کشتیهایی با توقف بیش از پنج روز در این بندر عنوان کرده است.
بندر شانگهای به عنوان بندر رقیب این بندر نیز در دو ماهه ابتدایی سال جاری میزان کمتری را جابه جا کرد. در این بندر و در دو ماهه ابتدایی تنها 5.53 میلیون TEU جا به جایی انجام شد که نسبت به رقم 5.73 میلیون TEU در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
این گزارش می افزاید: سال جدید چینی باعث کاهش صادرات و واردات در  چین شده است که به تبع آن جا به جایی ها در بنادر مربوطه سیر نزولی به خود گرفت.
همانطور که در خبرهای قبلی به آن اشاره شد جابه جایی کانتینری در بزرگترین بندر دنیا نیز در دوماهه ابتدایی سال جاری افزایش داشت و این در حالیست که میزان جابه جایی ها در این بندر در سال 2015 با 3.5 درصد افزایش به 36.5 میلیون TEU رسید.
 
برچسب ها: بندر سنگاپور
ارسال نظرات
آخرین اخبار