۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

12هزارنهال حرا در خور غزاله بندر ماهشهر کاشته شد

صبح امروز با حضور مقامات استان خوزستان، 12 هزار نهال حال در خور غزاله بندر ماهشهر کاشته شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۲۹۹۷
12هزارنهال حرا در خور غزاله بندر ماهشهر کاشته شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی آبهای خوزستان، طرح کاشت نهال های حرا هر ساله در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان قرار دارد.
احمد رضا لاهیجان زاده، عنوان کرد: صبح امروز نیز با حضور برخی از مقامات استان خوزستان، 12 هزار نهال حرا در خور غزاله کاشته شد.
این مقام مسئول در استان خوزستان، خاطرنشان ساخت: هزینه لازم جهت خرید نهال ها و کاشت آنها از سوی یکی از صنایع پتروشیمی فعال در خور غزاله تامین شده است.                                                                                                           
وی در ادامه تاکید کرد: نهال های مورد نیاز برای کاشت از نهالستان های واقع شده در بوشهر تامین و خریداری شده است.            
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان عنوان کرد: قیمت خرید هر نهال حدود پنج هزار تومان است که توسط یک شرکت پتروشیمی تامین شده است.
لاهیجان زاده اضافه کرد: نهال های حرایی که در استان خوزستان کاشته می شوند از گونه مارینا، از نهالستان هایی در یک ذخیره گاه در عسلویه تهیه می شوند.
وی بیان کرد: همچنین نهال های حرا از گونه اوسینا نیز از نهالستان هایی در بندرعباس خریداری و در نوار ساحلی خوزستان کاشته می شود.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان کرد: خور غزاله از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران به وضعیت طبیعت گردان برخوردار است.
به گفته وی، با ایجاد و توسعه فضای سبز در این خور از طریق کاشت نهال های حرا و ایجاد جنگل های دریایی، می توان به رونق بیش از پیش گردشگری در این منطقه کمک شایانی کرد.                                                                                
لاهیجان زاده، اظهار داشت: همچنین کاشت نهال های درخت حرا تاثیر مثبت محیط زیستی بسیار زیادی بر منطقه خواهد داشت که جذب انواع آلاینده ها به ویژه آلاینده هایی که از فلزات سنگین ناشی می شوند، از این جمله محسوب می شود.                           
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان، همچنین با اشاره به اینکه این درختان از طریق برگ و ریشه می توانند آلاینده ها را مورد پایش قرار دهند، گفت: همچنین جنگل های دریایی حرا مکان مناسبی برای زیست پرندگان محسوب می شوند.                    
به گفته وی، با جزر و مد آب، مکان مناسبی برای تخم گذاری برخی آبزیان در جنگل های دریایی حرا فراهم می شود که از نظر زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.                                                                                                           
وی در ادامه گفته های خود یادآور شد: طی سالهای گذشته، 8 میلیون نهال حرا در خور موسی واقع در بندر ماهشهر کاشته شده است که باعث تحولی بزرگ در محیط زیست این منطقه شده است.                                                                                
لاهیجان زاده همچنین بیان کرد: هم اکنون با رشد قابل قبول این درختان، شاهد ایجاد فضای سبز بسیار زیبا در خور موسی هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: همچنین سال گذشته دو هزار نهال حرا با حضور مقامات سازمان حفاظت محیط زیست در سواحل رودخانه بهمنشیر کاشته شد.                                                                                                             
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزیهای در حال انجام بتوانیم هر ساله تعداد بیشتری نهال حرا در سواحل استان خوزستان بکاریم تا به تدریج شاهد توسعه جنگل های دریایی در استان باشیم.
برچسب ها: جنگل حرا ماهشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار