۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

سفر هیئت اقتصادی پاکستان به ایران

کنسول پاکستان در زاهدان طی بازدیداز بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، بندر چابهار را همانند فرد جوانی دانست که امکانات، تجهیزات، موقعیت و توسعه بیشتری نسبت به بندر گوادر پاکستان دارد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۲۹۸۰
سفر هیئت اقتصادی پاکستان به ایران به گزارش مانا؛ در راستای سفر مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی جهت روابط اقتصادی به بندر گوادرپاکستان،اردیبهشت سال95، هیئتی اقتصادی از پاکستان برای انجام مذاکرات در زمینه های ترانزیت، ترانشیب، کشتیرانی و برقراری خط مسافری به ایران سفر خواهند کرد .
طاهر محمود قریشی درمقایسه بندرچابهاربا بندر گوادر گفت : بندرگوادر پاکستان در نقشه جهان همانند کودک تازه متولد شده است، اما بندر چابهارهمانند فرد جوانی است که امکانات، تجهیزات موقعیت و توسعه بیشتری نسبت به بندرگوادر پاکستان دارد.
وی افزود : بندر چابهار و گوادر هر دو دارای پتانسیل های فراوان هستند و این دو بندر به عنوان خواهر خوانده تلقی می شوند و ما امیدواریم با سفر مقامات دو کشور بتوانیم از فرصت های دو بندر به صورت عملی برای نسل های آینده پایه ریزی کنیم.
کنسول پاکستان در زاهدان تاکید کرد: در سفراستاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به گوادر، توافق شد خط راه آهن بین دو بندر گوادر و چابهار عملیاتی شود به همین منظور مسئولین کشور پاکستان و بندر گوادر مطالعات امکان سنجی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند.
برچسب ها: چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار