۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

نگرانی صیادان خوزستان از شیوع ماهی مهاجم"زیلی"

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی خوزستان خواستار کاهش هزینه های آبزی پروری در استان با هدف از سرگیری فعالیت کامل در مجتمع پرورش میگوی بندر چوئبده شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۲۹۷۶
نگرانی صیادان خوزستان از شیوع ماهی مهاجم"زیلی"محمد معلم در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هزینه خرید لارو ، قیمت بالای غذای میگو و پرداخت آب بها برای استخرهای پرورش میگو در چوئبده ، تولیدکنندگان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
وی گفت: بر اساس قوانین کشور ، استفاده از آب با شوری بالا در آبزی پروری رایگان است اما با این وجودی که ما از مد دریا (خلیج فارس) وآب با شوری بالا برای پرورش میگو استفاده می کنیم آب بها نیز پرداخت می شود این درحالی است که این اتفاق در هیچ جای کشور رخ نمی دهد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی خوزستان در ادامه بروز بیماری لکه سفید را یکی دیگر از چالش های فراروی صنعت پرورش میگو در خوزستان بیان کرد و افزود: شیوع این بیماری باعث کاهش 25درصدی تولید میگوی استان شد.
معلم ، توقف طرح پرورش ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش میگو به دلیل مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را غیرکارشناسی خواند و گفت: این طرح از سال 1383معطل مانده است و آبزی پروران نمی توانند این طرح را اجرایی کنند.
وی گفت:این ماهی هم اکنون در خلیج فارس یافت و صید شده و در بازار عرضه می شود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی خوزستان در ادامه افزود:ماهی تیلاپیا به صورت پایلوت فقط در یزد پرورش داده می شود و سازمان حفاظت محیط زیست مخالف پرورش آن در کشور بخصوص در آبهای طبیعی است.
یک گونه از انواع ماهی مهاجم و وحشی تیلاپیا معروف به " زیلی " در آبهای خوزستان ، نگرانی شدید صیادان خوزستانی را بدنبال داشته است.
گسترش و شیوع اعجاب آور ماهی زیلی در آبهای داخلی و ساحلی خوزستان سبب کاهش میزان صید ماهی و میگو شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار