۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

شروع فعالیت شناور گردشگری در ساحل اروندرود

همزمان با شروع حرکت کاروان های راهیان نور به خوزستان ، نخستین شناور گردشگری در محل یادمان شهدای گمنام والفجر 8 واقع در ساحل شرقی اروندرود فعالیت خود را شروع کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۲۹۷۵
شروع فعالیت شناور گردشگری در ساحل اروندرودبه گزارش خبرنگار مانا این شناور دریایی از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی 95 ، کاروان های راهیان نور که از سراسر کشور به شهر اروندکنار و یادمان شهدای والفجر 8 سفر می کنند تا دهانه اروندرود به صورت رایگان جابجا می کند.
در ساحل اروندرود نیز اسکله ای مجهز از سوی لشکر 25کربلا راه اندازی شده تا کاروان های راهیان نور با ایمنی بیشتری به گشت دریایی در آبهای اروندرود و سواحل بندر عراقی فاو بپردازند.
پیش بینی شده این شناور دریایی بتواند روزانه به هفت هزار نفر از کاروان های راهیان نور خدمت رسانی کرده و آنان را با جذابیت های طبیعی اروندرود آشنا کند.
در تعطیلات نوروزی گذشته ، یادمان شهدای گمنام والفجر هشت در ساحل شرقی اروندرود و در 50کیلومتری جنوب آبادان بیشترین بازدیدکننده را در بین یادمان های دفاع مقدس خوزستان داشته است.
عملیات آبی - خاکی والفجر 8 در بیستم بهمن ماه 1364 با عبورغواصان رزمنده ، معروف به مردان قورباغه ای ایران از عرض آبراه اروندرود شروع شد و به فاصله چند ساعت ، نیروهای خط شکن موفق شدند دژ مستحکم ارتش بعثی عراق را در آنسوی اروندرود درهم شکسته و شهر بندری فاو عراق را به تصرف خود درآورند.
با اجرای این عملیات موفق آمیز و تسلط نیروهای ایرانی بر خورعبدالله ، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق با آبهای بین المللی بکلی قطع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار