۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

تأثیر برجام به خدمات بندری رسید

با بازشدن درهای تجارت بین‌المللی به روی تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در ایران، انتظار می‌رود،امسال سالی پر جنب و جوش و با رشد سریع و فزاینده در عرصه خدمات بندری باشد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۰۹۱۸
تأثیر برجام به خدمات بندری رسید
مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری بتاء در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: شرایط برای فعالیت در بنادر کشور پس از اجرای برجام تغییر کرده و شاهد تحرک‌های فزاینده‌ای در این بخش هستیم.
داوود ترکمان افزود: با توجه به اینکه در بهمن ماه سال 94 ترمینال یک کانتینر بندر شهیدرجایی حدود 14 هزار TEU بیشتر از ماه قبل از آن عملیات انجام داده است در صورتی که این روند افزایشی ادامه داشته باشد ناشی از تأثیر برجام به خدمات بندری است. 
وی در خصوص عقد قرارداد با شرکای خارجی تصریح کرد: شرکت بتاء با شرکت HPH هنگ‌کنگ تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرده است و این موضوع رسماً به اطلاع سازمان بنادر و دریانوردی نیز رسید.
ترکمان خاطر نشان کرد: شرکت HPH یکی از بزرگ‌ترین پورت اپراتوری‌های بین‌المللی است که در بسیاری از بنادر بزرگ و مهم دنیا دارای ترمینال بوده‌ و از جدیدترین دانش روز کانتینری برخوردار است که در صورت برنده شدن در یکی از مزایده‌های ترمینال کانتینر، بتاء آمادگی سرمایه‌گذاری در کلیه بخش‌های زیرساخت و روساخت در بندر شهیدرجایی و حتی دیگر بنادر کانتینری کشور را دارد. 
وی در خصوص مسائل و مشکلات دوران پسابرجام گفت: با توجه به اینکه در دوران تحریم امکان خرید تجهیزات استراتژیک وجود نداشت و حتی تأمین قطعات تجهیزات فعلی نیز با قیمت بسیار زیاد و با کندی بیش از حد صورت می‌گرفت ممکن است در دوران پسابرجام با افزایش حجم عملیات پس از تکمیل ظرفیت خالی موجود و با ازیاد و درانتظار ماندن کشتی‌های کانتینری در لنگرگاه و اسکله مواجه شویم که البته با تلاش و کوشش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص تأمین تجهیزات استراتژیک و تکمیل فازهای 2 و 3 ان‌شاءا... به این مشکل نیز فایق خواهیم شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار