۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

سه برنده مناقصه لایروبی بنادر کشور مشخص شد

لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود 4000 میلیارد ریال به شرکتهای تایدواتر،خط دریا بندر و نگین سبز واگذار شده است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۸۹۲
سه برنده مناقصه لایروبی بنادر کشور مشخص شد
عصر روز گذشته پاکات مناقصه لایروبی بنادر مهم کشور در سازمان بنادر و دریانوردی بازگشایی شد و لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود 4000 میلیارد ریال به شرکتهای تایدواتر،خط دریا بندر و نگین سبز واگذار شده است.
به گزارش مانا حسین صاحبی فر مدیر عامل شرکت خط دریا بندر در این باره گفت: مناقصه اجاره لایروبی سازمان بنادرو دریانوردی در سه ناحیه جنوب شرق ، جنوب غرب و شمال کشور برگزار شد و شرکت خط دریابندر موفق شد در بزرگترین حوزه این مزایده اجاره لایروبی ها، به عنوان برنده شناخته شود.
وی افزود: این لایروبی در منطقه جنوب غرب کشور است و تمام مناطق لایروبی استان های خوزستان و بوشهر را برای پنج سال تحت پوشش خود قرار می دهد.
صاحبی فر درباره ارزش این مناقصه ها گفت: ارزش این قرارداد ها حدود 155 میلیارد تومان برای پنج سال است و لایروب های استراتژیک مناطق بستان ،هویزه و دزفول در اختیار شرکت خط دریابندر قرار خواهد گرفت و شناورهای غیر استراتژیک هم در قالب قرارداد پنج ساله از طریق خط دریا بندر از سازمان بنادرو دریانوردی خریداری خواهد شد و در پروژه های لایروبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول در شرکت خط دریا بندر توضیح داد: این لایروب ها شامل کاتر ساکشن حامد، پارسا ، فلاخند ، نصیر و یدک کش اصفهان است که امیدواریم با اجرای این پروژه توسط شرکت خط دریابندر افق جدیدی در پروژه های لایروبی کشور باز شود و شرکت خط دریابندر تدریجا به عنوان قطب لایروبی کشور و منطقه مطرح شود.
به گفته صاحبی این فعالیت زیر ساختی که در تردد شناورها در بنادر کشور بسیار کار پراهمیتی است با موفقیت بیش از پیش در کشور توسعه پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم بازارهای منطقه را از طریق این تجهیزات تحت پوشش خود قرار دهیم.
وی افزود:این نوید خوبی بود در پایان سال 94، برای سهامداران که بدانند ارزش سهام شرکت با برنده شدن این مناقصه چندین برابر خواهد شد.
قرارداد 91 میلیارد تومانی تایدواتر
مهدی اعتصام مدیرعامل تایداتر خاورمیانه هم موضوع برنده شدن این شرکت در مناقصه های لایروبی را این گونه توضیح می دهد: شرکت تایدواتر طی برگزاری مناقصه روز گذشته برنده برون سپاری لایروبی بنادر شمال کشور شد.
وی افزود:کل قرارداد (گردش مالی) این مناقصه ها در سه منطقه بنادر جنوب شرق ، جنوب غرب و شمال کشور حدود 400 میلیارد تومان است که گردش مالی جنوب شرق شامل استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان (135میلیارد تومان)،جنوب غرب شامل بوشهر و خوزستان(155میلیارد تومان) و کل بنادر شمال کشور(91میلیارد تومان است)،در واقع حدود 300 میلیارد تومان از این قراردادها از آن مجموعه تایدواتر است.
به گفته وی، در گذشته مجموعه این کارها توسط شرکت نگین سبز از زیرمجموعه شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری انجام می شد که در مزایده دیروز این شرکت تنها برنده بخشی از این لایروبی در جنوب شرق شده است و لایروبی بنادر شمال کشور به تایدواتر سپرده شده و بنادر جنوب غرب را هم شرکت خط دریا بندر لایروبی خواهد کرد.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

کارشناس Iran (Islamic Republic of) ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
0
0
با عرض تبریک تنها فکر سازمان بنادر دادن کار به شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی( نگین سبز، هدایت کشتی و ...) بوده و این اولین بار است که سهی به بخش خصوصی واقعی داده است .
ناشناس Iran (Islamic Republic of) ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
0
1
مدیرعامل شرکت تاید واتر خاورمیانه خبر داد:

✔️رد نتیجه مناقصه لایروبی بنادر کشور از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی

✔️شرکت تاید واتر خاورمیانه طی برگزاری مناقصه از طرف سازمان بنادر و کشتیرانی برنده لایروبی بنادر شمال کشور، شامل لایروبی بنادر استان گیلان و مازندران شده بود که صبح روز جاری از طرف این سازمان برگزار کننده، نامه ای مبنی بر رد نتیجه مناقصه و برگزاری مجدد آن به دست ما رسید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
آخرین اخبار