۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

تصمیم گیری جزیره ای مشکل اصلی گردشگری دریایی

یکی از مشکلات گردشگری دریایی تصمیم‌گیری جزیره‌ای است. سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌ها هر یک به نوعی برای گردشگری دریایی تصمیم‌گیری می‌کنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۶۰۸۷۴
تصمیم گیری جزیره ای مشکل اصلی گردشگری دریایی
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بار و مسافر در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: متأسفانه با وجود 5800 کیلومتر ساحل، اکثر مردم کشور، دریا را نمی‌شناسند. ظرفیت‌های خدادادی بسیاری در کشور وجود دارد که حداقل استفاده را از آنها نمی‌بریم. 
احمد هاشمی با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ دریایی در کشور تصریح کرد: در صورت فرهنگ‌سازی و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذار خیلی راحت می‌توان گردشگر جذب کرد. پتانسیل‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد اما کاری صورت نگرفته است. 
وی عدم وجود زیرساخت را از دیگر مشکلات این بخش بیان کرد و گفت: هیچ تمرکزی برای ایجاد زیرساخت بر روی حوزه گردشگری دریایی نبوده است. 
هاشمی با اشاره به لزوم حمایت از بخش‌خصوصی افزود: تفاوت بخش‌خصوصی و دولتی در این است که بخش‌دولتی هزینه می‌کند تا به هر طریقی امکانات را نگهداری کند اما قصد بخش‌خصوصی کسب درآمد است و با هر روشی سعی می‌کند امکاناتش را نگهداری کند، بهره‌ وری را بالا ببرد و هزینه‌ها را پایین نگه دارد تا گردشگر و مسافر را جذب کند. 
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بار و مسافر در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی بسیار سنگین است و برای خرید یک شناور مسافری، چند میلیارد باید هزینه شود اما متاسفانه جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذار بخش گردشگری دریایی ایجاد نشده است تا برای سرمایه‌گذاری ترغیب شود.
هاشمی با بیان اینکه تضمین بازگشت سرمایه بر عهده حاکمیت است افزود: حاکمیت اگر می‌خواهد گردشگری رونق پیدا کند باید بازگشت سرمایه را تضمین کند. 
وی گفت: ما راه کسب درآمد را بلد نیستیم کسانی که در این حوزه تخصص دارند باید راه‌های کسب درآمد را پیدا کنند. زیرا همین گردشگران حاضرند در ترکیه برای حضور در کشتی هزینه کنند. 
برچسب ها: گردشگری دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار