۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خبر داد:

با کاهش دموراژ کشتی ها رو به رو هستیم

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: به دلیل تعداد بالای اسکله، سرعت عملیات تخلیه و بارگیری، وضعیت مطلوب انبار کالا، مدیریت بندری وهمکاری با بخش خصوصی با کاهش دموراژ کشتی ها روبه رو هستیم.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۸۱۷
با کاهش دموراژ کشتی ها رو به رو هستیم منوچهر تاتینا در گفتگو با خبرنگار مانا؛ با اشاره به افزایش 16 درصدی علمیات تخلیه وبارگیری گفت: در سال 92 ،599هزار تن کالا تخلیه شد و در سال 93 با 24 درصد رشد به 744هزار تن و این مقدار در سال94 به 812 هزارتن رسید که نسبت به مدت مشابه خود 16 درصد رشد را تجربه کرده است.
وی با تاکید بر افزایش حجم واردات غلات اذعان داشت: قبل از تحریم، محموله کشتی ها، آهن و چوب بوده است اما در حال حاضر با، بارغلات مواجه هستیم و تمام تلاش مسئولین بنادراستان مازندران این است که زمینه را برای انبار کالاها مهیا کنند. در این راستا در 15 ماه اخیر 41هزار هکتار انبار توسط بخش خصوصی ساخته شده و همچنین سیلوی غلات 30هزار تنی در دست ساخت است که در اوایل امسال به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته وی ساخت این متراژ انباردر این استان در طول مدت یکسال را طی 70سال گذشته بی سابقه دانست.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به افزایش ورود کالا دردوران پسا تحریم و نیاز به نوسازی تجهیزات گفت: تمام تلاش مسئولین این بنادر در دوران پسا تحریم این است که با افزایش ورود کالا به بنادر استان مازندران، آمادگی لازم به لحاظ توقف کشتی و انبار کالاها باشد، البته با توجه به تعداد اسکله های موجود دراین استان و تقویت نسبی تجهیزات برای عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر، وضعیت عوامل دیگر برای سرعت تخلیه و بارگیری در شرایط نرمال است .
منوچهر تاتینا افزود : همچنین در این راستا از سال جاری دو الی سه دستگاه مکنده غلات در این بندر توسط بخش خصوصی خریداری می شود.
وی درباره مدت دموراژ کشتی ها در این بنادر خاطر نشان کرد: به دلیل وجود تعداد بالای اسکله، سرعت عملیات تخلیه و بارگیری، وضعیت مطلوب انبار کالا، مدیریت بندری،همکاری با بخش خصوصی و تلاش همکاران در این منطقه با کاهش دموراژکشتی ها روبه رو هستیم .
مدیر کل بنادرو دریانوردی استان مازندران با اشاره به ارائه خدمات مطلوب گفت: با افزایش سرعت عملیات، بکارگیری تجهیزات مناسب، مشتری مداری و ساخت انبارها در آینده نزدیک خدمات مناسب تری نیز را ارائه خواهیم داد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار