۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

ضرورت ساماندهی شناورهای مسافری فعال در آبهای جنوب

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر از ضرورت ساماندهی وضعیت تردد لندینگ کرافت های فعال در آبهای جنوبی کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۷۵۶
ضرورت ساماندهی شناورهای مسافری فعال در آبهای جنوباحمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص نرخ بلیت لندینگ کرافت ها گفت: شناورهای لندینگ کرافت در زیر مجموعه اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر قرار ندارند، لذا تعیین نرخ آنها از عهده مسئولیت ما خارج است.                                       
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر، در حال حاضر بخش عمده ای از لندینگ گرافت ها در مسیر پهل- لافت تردد می کنند که این ناوگان حمل و نقل دریایی هم اکنون با معضلات زیادی همراه است که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد رفع این معضلات باشیم.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است که تردد مسافران به جزایر کیش و قشم از طریق لندینگ کرافت ها به همراه خودروی شخصی شان از ایمنی کامل برخوردار نیست.                                                    
وی گفت: بر این اساس، مسافران نخواهند توانست همراه با خودروهای شخصی خود سفر دریایی داشته باشند، بلکه باید خودرویشان را به صورت جداگانه با لندیگ کرافت ها به جزایر انتقال دهند و خودشان از طریق بنادر مسافری به خودرویشان ملحق شوند.                              
این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر اذعان داشت: اعمال این قانون که در راستای امنیت بیشتر سفرهای دریایی صورت می گیرد، بدون شک معضلاتی را برای مسافران به همراه خواهد داشت، چرا که شرایط سفر را برای آنها سخت خواهد کرد.
هاشمی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: بنابر این لازم است، بهترین تصمیم برای ساماندهی وضعیت تردد لندینگ کرافت ها در آبهای جنوبی کشور اخذ شود.                                                                                                                                                    
وی تاکید کرد: از آنجا که بخش مهمی از ترددهای دریایی توسط لندینگ کرافت ها انجام می شود و این امر به تردد گردشگران نیز مربوط می شود، انتظار می رود در نهایت شاهد اعمال بهترین قوانین در خصوص وضعیت این شناورها باشیم.                                                   
وی یادآور شد: هم اکنون وضعیت تردد شناورهای مسافربری در آبهای جنوبی کشور رضایت بخش است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گفته رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر ، شناورهای مسافری در ایام نوروز در مسیرهای بندرعباس- قشم، بندر عباس – هرمز، بندر لنگه، کیش، بندر چارک- کیش و بوشهر – خارگ به مسافران خدمات ارائه دادند.                                                            
این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در ادامه بیانات خود اظهار داشت: همواره نظارت سازمان بنادر و دریانوردی کشور بر عملکرد شناورهای مسافری وجود دارد تا ایمنی کامل در تردد های دریایی برقرار بماند.                                                 
وی اذعان داشت: تعداد شناورهای مسافری فعال در بین بنادر مختلف جنوبی کشور در حال حاضر کافی به نظر می رسد اما این پتانسیل وجود دارد که در صورت علاقه مندی سرمایه گذاران بخش خصوصی، تعداد شناورهای مسافری در جنوب افزایش یابد.
به گفته وی، به منظور خرید و یا ساخت شناورهای مسافری، سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات لازم را دریافت کنند.                                                                                         
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر خاطرنشان ساخت: به این ترتیب با تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید شناورهای مسافری، آینده ای روشنی پیش روی صنعت تحمل و دریایی کشور دیده می شود.
برچسب ها: شناور مسافری
ارسال نظرات
آخرین اخبار