۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
ماه آینده؛

سه پروژه 480 میلیارد ریالی در بندر انزلی افتتاح می شود

اردیبهشت امسال، سه پروژه شامل سیلوی غلات با ظرفیت 15 هزار تن، انبار به وسعت شش هزار تن و اسکله به طول 180 متر در مجموع به ارزش 480 میلیارد ریال در بندر انزلی به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۷۱۲
سه پروژه 480 میلیارد ریالی در بندر انزلی افتتاح می شودمدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: یک سیلوی غلات با ظرفیت 15 هزار تن در محوطه بندر انزلی احداث شده است.                                                                                          
سیدعلی نعیمی، خاطرنشان ساخت: این سیلوی غلات با سرمایه گذاری بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری هشت میلیارد تومان ساخته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: با خرید تجهیزات لازم از جمله مکنده توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، بهره برداری از این سیلو به صورت آزمایشی آغاز شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: بهره برداری آزمایشی از این سیلو در این مدت کوتاه، باعث تسریع در تخلیه و بارگیری غلات در بندر انزلی شده است.                                                                                                                 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزیهای به عمل آمده، اردیبهشت امسال این سیلوی غلات با ظرفیت 15 هزار تن در بندر انزلی به صورت رسمی به بهره برداری خواهد رسید.                             
وی خاطرنشان ساخت: پیش از ساخت سیلوی 15 هزار تنی، بندر انزلی فقط دارای یک سیلوی غلات به ظرفیت پنج هزار تن بود.
نعیمی یادآور شد: به این ترتیب با بهره برداری رسمی از سیلوی جدید، ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات در بندر انزلی حداقل به سه برابر افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه از ساخت یک اسکله به طول 180 متر در بندر انزلی خبر داد و اظهار داشت: این اسکله اوایل سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.                                                                  
وی همچنین به ساخت یک انبار به وسعت شش هزار مترمربع در محوطه ای به وسعت پنج هکتار در بندر انزلی اشاره کرد وگفت: این انبار نیز اردیبهشت ماه  به بهره برداری خواهد رسید.                                                                  
این مقام مسئول در استان گیلان بیان کرد: برای این سه پروژه ذکر شده که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ساخته شده اند در مجموع 480 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.                                            
وی در ادامه گفته های خود به اتصال بندر انزلی به خط ریل سراسری کشور اشاره کرد و گفت: از سوی وزارت راه اخیراً یکی از سه قطعه خط ریلی از رشت به انزلی برای انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته شده است.
نعیمی گفت: انتخاب پیمانکار برای آغاز پروژه خط ریلی راه آهن رشت- بندر انزلی نوید بخش تحقق این پروژه مهم و به دنبال آن توسعه چشمگیر فعالیت های بندر انزلی خواهد بود.
وی تاکید کرد: ساخت خط ریلی از رشت به بندر انزلی منحصراً در حوزه اختیارات وزارت راه و ترابری است و از سازمان بنادر برای تسریع در روند ساخت آن کاری ساخته نیست.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه اتصال بندر انزلی به ریل سراسری باعث تحول چشمگیر در فعالیت های بندر انزلی خواهد شد، اذعان داشت: احداث خط راه آهن در بندر انزلی بزرگترین پشتوانه ارتقاء این بندر به شمار می رود.
به گفته وی، بندر انزلی بر اساس پایلوت بودن در کریدور شمال- جنوب و ترانزیت کالا از شمال به جنوب کشور جایگاه استراتژیک ویژه ای دارد که با تحقق ایجاد خط راه آهن در این بندر، زمینه ارتقاء این بندر به بنادر نسل سوم کشور محقق خواهد شد.
لازم به ذکر است، با راه اندازی و بهره برداری از این خط ریلی، ترانزیت کالاها از طریق خطوط ریلی انجام خواهد شد که این امر نقش مهمی در کاهش هزینه های ترانزیت و افزایش بازده اقتصادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد داشت.
برچسب ها: بندر انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار