۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

طغیان رودخانه ها و هشدار هواشناسی سیستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارش های پیش رو رودخانه های فصلی استان طغیان خواهند کرد.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۰۶۶۹
طغیان رودخانه ها و هشدار هواشناسی سیستانبه گزارش مانا محمدرضا امیرمرادی بیان کرد: براساس تحلیل های آخرین نقشه های هواشناسی در استان پیش بینی می شود تا پایان وقت دوشنبه هفته جاری وزش بادهای جنوبی و گرد و خاک تداوم داشته باشت اما از همین روز تا پایان روز پنج شنبه در سطح استان افزایش ابر رخ خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در برخی نقاط ساحلی و ارتفاعات جنوب شرقی به همراه نقاط مرکزی استان شاهد وقوع رگبار سنگین باران، رعد و برق به همراه تند باد شدید و تگرگ باشیم که می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشند.
امیرمرادی هشدار داد: در پی این شرایط جوی آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و پر آب شدن مسیلها در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود اما در کنار آن ها طغیان رودخانه های فصلی بویژه در نواحی نیکشهر، ایرانشهر، راسک، پارود، جکیگور، سرباز، سراوان و توابع آن نیز رخ خواهد داد.
مدیرکل هواشناسی استان گفت: در طی این مدت زاهدان و شهرستان های شمالی استان نیز با شدت کمتری نسبت به نقاط جنوبی استان بارش رگبار باران و رعد برق خواهند داشت.
وی افزود: در کنار این بارش ها با نفوذ توده هوای سرد به استان از روز سه شنبه تا چهارشنبه هفته جاری در نوارغربی، و جنوب شرق استان وزش باد شدید شمالی، گردو خاک و کاهش دمای بین 8 تا 12 درجه ای را شاهد خواهیم بود.
محمدرضا امیرمرادی در پایان با اشاره به اینکه این سامانه روز جمعه از استان خارج خواهد شد بیان کرد: براساس اطلاعات بدست آمده از نقشه های هواشناسی سامانه وارد شده طی این ایام در کشورهای همسایه شرقی نیز سبب بارش های قابل ملاحظه ای در نوار مرزی خواهد داشت.
برچسب ها: طغیان رودخانه
ارسال نظرات
آخرین اخبار