۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
فردا آغاز به کار می کند:

همایش آبزی پروری ماهیان دریایی در اهواز

همایش ملی–منطقه ای آبزی پروری ماهیان دریایی با هدف توسعه پایدار پرورش ماهی در قفس فردا در اهواز آغاز به کار می کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۶۶۶
همایش آبزی پروری ماهیان دریایی در اهواز
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و همکاری برخی ارگان های مرتبط، همایش ملی – منطقه ایی آبزی پروری ماهیان دریایی فردا در شهرستان اهواز آغاز به کار می کند.
دکتر محمد پورکاظمی افزود: این همایش به مدت سه روز و تا تاریخ سیزدهم اسفند ماه با حضور مدعوین ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: از آنجا که استان خوزستان با داشتن سواحل طولانی پیشگام در تحقیق و توسعه این فناوری بوده است، لذا مقرر شد این همایش در این استان برگزار شود.                                                                                                                     
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در ادامه گفته های خود بیان کرد: همچنین اولین تحقیقات در تکثیر و پرورش این گونه ها در ایران در پژوهشکده آبزی پروری خوزستان و در ایستگاه تحقیقاتی بندر امام خمینی انجام شده است.                            
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در این همایش محققان آبزی پروری، سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت فعال در داخل و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان شرکت دارند.                                                                       
دکتر پور کاظمی، پرورش در قفس، پرورش لارو ماهی، فیزیولوژی آبزیان، بهداشت و بیماری‌ها، مهندسی آبزی پروری، بازسازی ذخایر آبزیان، فرآوری محصولات شیلاتی، اصلاح نژاد آبزیان اقتصادی، تکثیر، پرورش و فناوری های نوین، اقتصاد و بازاریابی محصولات شیلاتی و نیز اکولوژی و اثرات متقابل زیست محیطی در آبزی پروری را از جمله محورهای اصلی این همایش عنوان کرد.                                   
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خاطرنشان ساخت: همچنین در حاشیه این همایش یک نمایشگاه تخصصی نیز برپا شده است.
به گفته رئیس موسسه علوم تحقیقات علوم شیلاتی کشور ، در این نمایشگاه تخصصی پرورش لارو ماهیان دریایی، بهداشت و بیماری‌های ماهیان دریایی و نیز ارزیابی زیست محیطی آبزی پروری در قفس به نمایش گذاشته شده است.                                               
دکتر پورکاظمی اذعان داشت: در راستای برگزاری این همایش ارگان های مختلفی با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی همکاری داشته اند.          
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز، اداره کل شیلات استان خوزستان، سازمان آب و برق منطقه ای خوزستان، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، موسسه جهاد نصر، سازمان شیلات ایران، اداره دامپزشکی خوزستان، استانداری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از جمله ارگان هایی محسوب می شوند که به منظور برگزاری این همایش نهایت همکاری را با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور انجام داده اند.                                                       
وی بیان کرد: طی سالهای اخیر محققان و دانشگاهیان موفق شده اند به دستاوردهای علمی بسیار با ارزشی در زمینه های مختلف پرورش ماهیان در قفس دست یابند که این اطلاعات می تواند باعث رونق و توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شیلات کشور باشد.                                        
وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهای صورت گرفته در راستای توسعه آبزی پروری ماهیان دریایی از طریق پرورش در قفس بتوانیم همگام با کشورهای پیشرو در این امر باعث ارتقای فعالیت های آبزی پروری در کشور بدون استفاده از منابع آب شیرین شویم.
برچسب ها: آبزی پروری
ارسال نظرات
آخرین اخبار