۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

رونق گردشگری دریایی خوزستان در نوروز 95

با برنامه ریزی های صورت گرفته و امکانات گردشگری ایجاد شده طی سال گذشته در خوزستان، شاهد رونق گردشگری دریایی در ایام نوروز در این استان خواهیم بود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۶۱۹
رونق گردشگری دریایی خوزستان در نوروز 95معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تالاب بین المللی شادگان یکی از مهمترین ظرفیت های بالقوه گردشگری آبی در استان خوزستان به شمار می رود.
محمد علی خلیلی افزود: طی سالهای گذشته اقدامات بسیار موثری در راستای ایجاد زیرساختهای گردشگری در اطراف این تالاب بین المللی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: تالاب بین المللی شادگان به لحاظ داشتن طبیعتی منحصر به فرد و نیز به دلیل وجود حیات وحش خاص منطقه همواره مورد توجه طبیعت گردان قرار داشته است.                                                                                                              
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه سخنان خود همچنین تاکید کرد: اما در سالهای اخیر میزان استقبال گردشگران از تماشای این تالاب بیش از پیش افزایش یافته است.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان کرد: همچنین گردشگران خارجی زیادی در نیمه دوم هر سال به تالاب شادگان سفر می کنند.
به گفته وی، گشت دریایی به وسیله قایقهای محلی در نقاط مختلف تالاب و اقامت در جزایر تالاب به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری شادگان محسوب می شود.                                                                                                 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در ادامه گفته های خود بیان کرد: همچنین امکان ماهیگیری نیز برای گردشگران در این تالاب فراهم است.                                                                                     
وی به وجود بازارچه صنایع دستی، محل فروش غذای محلی و پارکینگ در محوطه اطراف تالاب شادگان در روستای صراخیه به عنوان امکانات گردشگری در این تالاب اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در ایام نوروز شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران ورودی به استان خوزستان به تالاب شادگان باشیم.
خلیلی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در ستاد خدمات سفر استان، قصد داریم با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و فرمانداری و شهرداری شادگان بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ورودی به این تالاب بین المللی منحصر به فرد ارائه دهیم.
وی در ادامه بیانات خود به سایر ظرفیت های گردشگری آبی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به دلیل بهره مند بودن رودخانه های پرآبی همچون کارون، کرخه و دز از قابلیت زیادی برای توسعه گردشگری آبی برخوردار است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان یادآور شد: طی سال گذشته امکانات بسیار مناسب گردشگری از سوی استانداری خوزستان در رودخانه کارون ایجاد شده است که تا با شروع سال جاری شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.
وی اذعان داشت: با بهره برداری از این طرح های گردشگری ایجاد شده در ایام نوروز شاهد رونق بسیار قابل توجه گردشگری در رودخانه کارون خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان خوزستان تاکید کرد: همچنین در شهرستان های ساحلی و بنادر استان خوزستان نظیر بندر ماهشهر، بندر آبادان و بندر خرمشهر شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.
به گفته وی، همچون سالهای گذشته تورهای گشت دریایی در بنادر خرمشهر، آبادن و ماهشهر برای گردشگران برگزار خواهد شد.
خلیلی یادآور شد: این تورهای دریایی درخیلج فارس توسط بخش خصوصی انجام می شود اما نظارت کامل بر چگونگی برگزاری این تورها در ایام نوروز وجود دارد.
وی همچنین از نظارت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خوزستان بر عملکرد تمام واحدهای خدماتی و تفریحی استان خوزستان در ایام نوروز خبر داد و گفت: بدون شک با متخلفین برخورد جدی به عمل خواهد آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار