۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

رونق تورهای پرنده نگری در تالاب شادگان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: تورهای پرنده نگری در تالاب بین المللی شادگان هم اکنون از رونق بسیار خوبی برخوردار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۶۱۷
رونق تورهای پرنده نگری در تالاب شادگانمحمد علی خلیلی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: تالاب شادگان به عنوان مهمترین ظرفیت اکوتوریستی استان مطرح است.
وی گفت: وجود ویژگی های منحصر به فرد طبیعی در این تالاب باعث شده تا همواره اکوتوریست های زیادی از داخل و خارج کشور به این تالاب سفر کنند.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان کرد: رونق طبیعت گردی در تالاب شادگان به ویژه در نیمه دوم سال از رونق بیشتری برخوردار است.
به گفته وی، مهمترین دلیل این امر مناسب بودن شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و زمستان در منطقه تالاب شادگان است.
وی یکی از جذابیت های مهم این تالاب را در جذب گردشگران، ورود پرندگان مهاجر با شادگان در فصل زمستان عنوان کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان کرد: در فصل زمستان تورهای پرنده نگری زیادی وارد تالاب شادگان می شوند.                                                                                                             
وی با اشاره به اینکه این تورهای پرنده نگری توسط دفاتر خدمات مسافرتی از سراسر کشور وارد استان خوزستان می شوند، اذعان داشت: هم اکنون ورود این تورها به تالاب شادگان از رونق بسیار خوبی برخوردار است.                                                     
خلیلی اظهار کرد:تورهای پرنده نگری در زمره تورهای تخصصی محسوب می شوند که برگزاری آنها نیازمند وجود لیدر متخصص و نیز امکانات ویژه است.
به گفته خلیلی، همچنین مخاطب خاص، مکان و زمان خاص از دیگر ویژگی های تورهای پرنده نگری در تالاب شادگان محسوب می شود.
این مقام مسئول در استان خوزستان تصریح کرد: رونق هر چه بیشتر این تورهای اکوتوریستی به فعالیت بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب گردشگران بستگی دارد.                                                                                    
وی عنوان کرد: تحقق این امر مستلزم انجام تبلیغات گسترده است که باید نسبت به انجام آن برنامه ریزیهای لازم صورت گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان یادآور شد: جذابیت حیات وحش تالاب شادگان به گونه ای است که می تواند گردشگران خارجی و داخلی را در زمستان به خود جذب کند.
وی همچنین از وجود سایر تفریحات آبی در این تالاب نظیر امکان ماهیگیری و قایق سواری خبر داد و گفت: وجود آبزیان متنوع بومی در تالاب بین المللی شادگان این سایت را به یکی از بهترین مکان ها برای حضور ماهیگیران تبدیل کرده است.
خلیلی با اشاره به اینکه هنوز آنچنان که شایسته است نتوانسته ایم این منطقه را برای جذب گردشگران با هدف ماهیگیری تفریحی معرفی کنیم، گفت: تالاب شادگان از پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به منطقه تفریحی ماهیگیری برخوردار است.
وی تاکید کرد: می توان با انجام تبلیغات مناسب و فعالیت بخش خصوصی، زمینه های جذب بیشتر گردشگران را با اهداف مختلف در تالاب شادگان فراهم کرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید توسعه توریسم تالاب شادگان تک بعدی برنامه ریزی شود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم درآینده ای نزدیک با بهره برداری از ظرفیت های موجود در تالاب بین المللی شادگان، حداکثر بهره برداری را در زمینه گردشگری انجام دهیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم فراهم کردن بستر مناسب با ایجاد زیرساختهای گردشگری برای برپایی تورهای ماجراجویانه در تالاب شادگان است.
وی تاکید کرد: در این راستا علاوه بر حضور بخش خصوصی همکاری دستگاه های مرتبط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی ، فرمانداری و شهرداری نیز در کنار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار