۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

واگذاری مدیریت بنادر صیادی پزم و گواتر به بخش خصوصی

به زودی مدیریت بهره برداری و نگهداری دو بندر صیادی پزم و گواتر در استان سیستان و بلوچستان به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۵۵۴
واگذاری مدیریت بنادر صیادی پزم و گواتر به بخش خصوصی
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان، 10 بندر صیادی فعال وجود دارد تصریح کرد: علاوه بر این بنادر شش موج شکن مردمی نیز که باهدف پدافند غیرعامل توسط سپاه پاسداران احداث شده اند نیز در مواقع عادی برای صیادی مورد استفاده قرار می گیرند.                                                                            
به گفته محسنعلی گلشنی ، این 10 بندرصیادی فعال در استان سیستان و بلوچستان شامل گواتر، پسابندر،دریس،رمین، هفت تیر، تیس، کنارک، پزم، زرآباد و تنگ است.                                                                      
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان در ادامه در خصوص بنادر صیادی این استان بیان کرد: تاکنون مدیریت بهره برداری و نگهداری هشت بندر صیادی در استان سیستان و بلوچستان به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار شده است.                                       
وی اذعان داشت: به زودی مدیریت بهره برداری و نگهداری دو بندر صیادی پزم و گواتر به تعاونی صیادی بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اضافه کرد: در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال جاری این امر مهم در هر دو بندر صیادی تحقق یابد.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: مراحل قانونی لازم برای واگذاری این دو بندر از مدت ها پیش اغاز شده است و هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می کند.                                                                              
به گفته گلشنی، با واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری این دو بندر صیادی به تعاونی بخش خصوصی، تمام بنادر استان سیستان و بلوچستان در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نتایج به دست امده طی سالهای اخیر حاکی از آن است که واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی بسیار نتیجه بخش بوده است و دستاوردهای مهمی را به همراه داشته است.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: افزایش و تنوع خدمات دهی در بنادر صیادی مهمترین دستاورد واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش خصوصی بوده است.                                  
وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران قرارداد تمامی بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تا کنون تمدید کرده است،اظهار داشت:با وجود واگذاری مدیریت این بنادر به بخش خصوصی،نقش نظارتی سازمان شیلات ایران همچنان محفوظ مانده است.
مدیرکل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه بیانات خود با اشاره به اینکه نتایج بررسی های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است، عنوان کرد:امید می رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند وضعیت بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقاء دهد.          
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران ،عنوان کرد: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری از سوی سازمان شیلات ایران ،افزایش اشتغال زایی را نیز به همراه داشته است.
وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: هم اکنون طرح واگذاری سایر بنادر صیادی کشور با هدف کیفی سازی بنادر واگذار شده، متوقف شده است.
گلشنی خاطرنشان ساخت: افزایش ارتقاء خدمات بندری در بنادر صیادی واگذار شده برای سازمان شیلات ایران از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار