۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

کلوپ P&Iدرتلاش برای مذاکره با آمریکا برای فعالیت با ایران

کلوپ بین المللی P&I به منظور آغاز فعالیت در ایران با مشکل و محدودیتهایی مواجه است و درصدد انجام مذاکرات برای حل این مشکل است.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۵۴۳
کلوپ P&Iدرتلاش برای مذاکره با آمریکا برای فعالیت با ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا، بسیاری از کشتی داران به دلیل محدودیتهای بیمه ای فعالیت خود با ایران را به تعویق انداخته اند و در حال مذاکره با بیمه گران آمریکایی برای قبول سهم خود از بیمه کشتیها تا قبل از اعمال تحریمها علیه ایران است.
از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص فعالیت با ایران برای یافتن راه حل دائمی برای تمامی بیمه گران خارجی وبه خصوص آمریکایی مبنی بر تمدید بیمه کشتیها است. به هرحال، هر دو راه حلهای موقت یا دائمی برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارد و در حال حاضر بسیاری از کشتی داران از اعزام کشتیهای خود به بنادر ایرانی تا حصول نتیجه قطعی برای پوشش کامل بیمه این کشتیها در صورت بروز حادثه نظیر برخورد کشتیها خودداری می کنند.
برخلاف لغو تحریمها از سوی اتحادیه اروپا، سازمان ملل و لغو تحریمهای سطح اول از سوی آمریکا در اواسط ژانویه تحریمهای سطح یک آمریکا علیه ایران بر قوت خود باقی است که عملیات با واحد پول دلار را با مشکل روبرو کرده است. این تحریمها همچنین اشخاص و شرکتهای آمریکایی را از کار با ایران منع کرده است.
در حال حاضر کلوپهای بیمه آمریکایی طبق یک توافقنامه قادر به استفاده از سهم خود در هر منطقه هستند و تنها استثنا نهادهای ایرانی هستند که در لیست سیاه قرار گرفته اند.
اما به هرحال ضرر تمدید بیمه یا همان GXL بیش از دیگر قسمتهای بیمه ای از تحریمهای موجود علیه ایران متحمل ضرر می شوند و دیون بیش از 80 میلیون دلار در برنامه GXL قرار می گیرند و به دلیل سلسله وار بودن این بیمه ها بیمه گران آمریکایی یا توابع آن ملزم به پرداختهای بالایی خواهند شد که ضرر بزرگی را در پی خواهد داشت.
 به عنوان یک راه حل موقت، کلوپ بین المللی بیمه گران از سازمان خزانه داری آمریکا (OFAC)  درخواست کرده است تا با نشان دادن چراغ سبز این ضرر را به طور موقت جبران کند که با توجه به موقتی بودن آن این اقدام تنها میزان محدودی از دیون را جبران خواهد کرد. 
برچسب ها: بیمه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار