۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

افزایش ورود گردشگر به استان گلستان

نوروز امسال شاهد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان گلستان در مقایسه با نوروز سال گذشته هستیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۷۱
افزایش ورود گردشگر به استان گلستان
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان گلستان به دلیل دارا بودن تنوع قومی و فرهنگ غنی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان یکی از 12 استان پایلوت برای برگزاری مراسم نوروز بازار در نوروز سال 95 انتخاب شد.                                                           
ابراهیم کریمی افزود: در این جشنواره آداب و رسوم، فرهنگ و صنایع دستی ساحل نشینان استان ترکمن به نمایش شد.
به گفته وی نوروز امسال شاهد افزایش ورود گردشگران نوروزی به استان گلستان در مقایسه با نوروز سال گذشته هستیم.                                                
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان ساخت: بر این اساس انتظار می رود تا پایان تعطیلات حداقل با رشد 30 درصد گردشگری همراه باشیم.                                       
وی دلیل این پیش بینی در افزایش ورود گردشگران به استان گلستان را افزایش زیرساختهای گردشگری در استان گلستان به ویژه در نوار ساحلی استان عنوان کرد.                                                                                    
وی یکی از دلایل این امر را افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در طول سال جاری عنوان کرد و گفت: همچنین امسال جشنواره های مختلفی در راستای معرفی هر چه بیشتر استان گلستان در حال برگزاری است.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان ، جشنواره اقوام ایران زمین و نیز همایش دفاتر خدمات مسافرتی در استان گلستان که طی سال جاری برگزار شد در معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری استان گلستان بسیار تاثیر گذر بوده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه گفته های خود اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با برنامه ریزیهای جامع بیش از پیش بتوانیم جاذبه های گردشگری استان گلستان را به گردشگران معرفی کنیم.
وی بیان کرد: استان گلستان علاوه بر سواحل زیبا، جزیره آشوراده، تالاب میانکاله که جاذبه های گردشگری ساحلی و دریایی این استان محسوب می شود، پارک ملی گلستان به عنوان یکی ازمهمترین مناطق حفاظت شده کشور را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: می توان از این ظرفیت مهم ملی در راستای جذب بیشتر گردشگران در قالب تورهای اکوتوریستی بیش از پیش بهره برد.
وی در ادامه به تلاش برای جذب گردشگران خارجی به استان گلستان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در تلاش هستیم تا بتوانیم گردشگری گلستان را باحضور گردشگران خارجی توسعه دهیم.
کریمی با بیان اینکه استان گلستان از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی برای جذب این دسته از گردشگران برخوردار است، گفت: بازدید از جاذبه های دریایی و ساحلی گلستان در خلیج گرگان برای این گردشگران بی نظیر خواهد بود.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، انتظار داریم در فضای پس از برجام شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان گلستان باشیم که این امر با هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی کشور در حال پیگیری جدی است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان گلستان اظهار داشت: همچنین پیش بینی می شود در دوران پسا تحریم، سرمایه گذاری های خارجی در راستای ایجاد تاسیسات و امکانات گردشگری در استان گلستان بیش از پیش افزایش یابد که این امر نوید بخش آینده بسیار روشن گردشگری در استان گلستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار