۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

ورود پیکر شهدا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر 68 شهید گلگون کفن روز دوشنبه سوم اسفندماه همزمان با آغاز ایام فاطمیه از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشور باز می گردند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۶۰۴۵۴
ورود پیکر شهدا از مسیر دریایی بندر خرمشهر به کشوربه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، سردار سید محمد باقرزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات جستجوی پیکرهای مطهر شهدای عملیات کربلای چهار با همکاری این اداره کل در جزایر اروند از 27 دی ماه آغاز شد، که در این مدت یک‌ماهه پیکر مطهر 68 شهید شناسایی شد.
وی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، زبیدات، مجنون و جزیره ام‌الرصاص تفحص شده است.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه افزود: بعد از 29 سال توانستیم به جزیره ام‌الرصاص وارد شویم و پیکر مطهر40 شهید را در این منطقه شناسایی کنیم.
باقرزاده اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر 8، تک عراق در فاو، کربلای 4، تک تیراندازی والفجر 8 در منطقه ام‌الرصاص، منطقه کتیبان و پاسگاه زید، عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات محرم و والفجر یک در منطقه زبیدات بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تفحص شهدا در منطقه عملیاتی مقابل بندر خرمشهر در حال انجام است، برای نخستین بار آیین استقبال از پیکر مطهر شهدا در آبراه اروندرود و در بندر خرمشهر با حضور مردم شهید پرور منطقه برگزار می شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: پس از ورود پیکر شهدا توسط یک بارج به ساحل بندر خرمشهر، از سوی یگان ویژه نیروی انتظامی مورد استقبال رسمی قرار خواهند گرفت.
باقرزاده افزود: عملیات تفحص این شهدا به نام شهید فرزاد زنگنه، بسیجی دلاوری که اخیراً در عملیات تفحص در کردستان عراق به شهادت رسید، نام‌گذاری شده است.
برچسب ها: شهدا بندر خرمشهر
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ضرابی Iran, Islamic Republic of ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
0
0
بسم رب الشهداء والصدیقین
رهبر معظم انقلاب:
"خاطره شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌داشت" .
انتظار می رود بسیج و ایثارگران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در امر مراسم متعدد استقبال از ابدان مطهر شهداء که به همت و ایثار گروه تفحص شهداء در طول سال به میهن بازگردانیده می شوند اقدام نمایند.
آخرین اخبار