۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
رشد چشمگیر گردشگری جزیره قشم؛

شناورهای فعال در مسیر قشم ساماندهی می شود

آمارهای اخذ شده حاکی از آن است، میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به جزیره قشم در مقایسه با سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۲۸
شناورهای فعال در مسیر قشم ساماندهی می شودمعاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با افزایش امکانات گردشگری در جزیره قشم طی سالهای اخیر و نیز افزایش اطلاع رسانی و تبلیغات، وضعیت گردشگری در این جزیره در حال رشد است.
مسعود کرباسچی ادامه داد: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به جزیره قشم در مقایسه با سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.                                                                             
وی خاطرنشان ساخت: استقبال گردشگران به ویژه اکوتوریست ها از سفر به جزیره قشم روز به روز در حال افزایش است و همین امر رشد گردشگری در جزیره را به همراه داشته است.                                                     
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: جنگل های دریایی حرا به عنوان یکی از سایت های گردشگری دریایی جزیره قشم از رونق بسیار خوبی برخوردار است.                                                             
به گفته وی، اکثر گردشگران ورودی به جزیره قشم با استفاده از قایق های تفریحی در نظر گرفته شده در بخش های مختلف جنگل حرا، به گشت دریایی در این جنگل می پردازند.                                                       
وی همچنین ژئوپارک قشم را به عنوان سایت مهم گردشگری جزیره قشم عنوان کرد و گفت: گردشگران زیادی در قالب تورهای طبیعت گردی به سایت های مختلف ژئوپارک قشم وارد می شوند.
کرباسچی با اشاره به اینکه دره ستاره ها به عنوان مهمترین سایت ژئوپارک قشم مطرح است، گفت: این دره همواره شاهد حضور گردشگران بی شماری است.
به گفته وی، از آنجا که سایت های ژئوپارک قشم در مجاورت روستاهای مختلف جزیره قشم واقع شده اند و این روستاها محل ورود به این سایت ها محسوب می شوند، لذا رونق گردشگری در ژئوپارک قشم باعث رونق اقتصادی بومیان جزیره شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بیان کرد: به همین منظور و در راستای جلب بیشتر رضایت مسافران، دوره های آموزشی چگونگی برخورد با گردشگران برای برخی از بومیان فعال در امر گردشگری جزیره برگزار شده است.
وی یادآور شد: همچنین جزایز ناز، قلعه پرتغالی ها، غار نمکدان و بسیاری دیگر از جاذبه های گردشگری قشم همواره مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
کرباسچی، مراکز خرید در قشم را جاذبه مهم دیگر این جزیره عنوان کرد و اظهار داشت: اکثر گردشگران ورودی به جزیره از مراکز خرید جزیره دیدن می کنند و این بازارها از رونق بسیار خوبی برخوردار است.
به گفته وی، این امکان برای گردشگران فراهم است تا بتوانند با استفاده از لندینگ گرافت های در نظر گرفته شده در این مسیر گردشگران با خودروهای شخصی خود وارد جزیره شوند.
کرباشچی عنوان کرد: همین امر باعث شده تا در تعطیلات اواخر هفته شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر به جزیره باشیم که با خودروهای شخصی خود از استان های همجوار وارد قشم می شوند.
وی تاکید کرد: با همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، تمام اسکله های منتهی به جزیره قشم ساماندهی شده اند تا گردشگران به راحتی و بدون معطلی بتوانند با استفاده از شناورهای مسافربری در نظر گرفته شده از بنادر مختلف هرمزگان وارد جزیره قشم شوند.
به گفته وی، امسال تعداد بیشتری شناور در مسیرهای ورودی به قشم فعالیت خواهند کرد و ساعات کار اسکله های افزایش خواهد یافت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: همچنین با ساماندهی شتاورهای فعال در مسیر قشم، شرایط برای سفرهای دریایی تسهیل خواهد شد.
برچسب ها: شناور مسافری
ارسال نظرات
آخرین اخبار