۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

فضای اقامتی چابهار با حجم گردشگران ورودی تناسب ندارد

کلوپ های دریایی در ایام نوروز انواع خدمات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی شامل گشت در خلیج چابهار، قایق سواری، ماهیگیری، جت اسکی و غواصی را به مسافران ارائه می دهند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۴۰۱
فضای اقامتی چابهار با حجم گردشگران ورودی تناسب نداردمدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با مانا برضرورت حضور پررنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی و ساحلی در چابهار تاکید کرد و گفت: بدون حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نخواهیم توانست گردشگری در چابهار را توسعه دهیم.
کامبیز مشتاق گوهری به آغاز فعالیت دوباره هتل لیپار به عنوان یکی از مهمترین هتلهای شهرستان چابهار در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این هتل که برای بازسازی و افزایش سطح کیفی خدمات مدتی تعطیل شده بود دوباره بازگشایی شده است و بخشی از گردشگران ورودی به چابهار توانستند در ایام نوروز درهتل پنج ستاره لیپار اقامت داشته باشند.
مشتاق گوهری در ادامه گفته های خود با اشاره به فضای محدود اقامتی در چابهار بیان کرد: متاسفانه فضای اقامتی با حجم گردشگران ورودی به چابهار تناسب ندارد و اکثر گردشگران در چادر اقامت می کنند.
وی با اشاره به فعالیت کلوپ های دریایی در چابهار در ادامه گفته های خود در خصوص جذابیت های گردشگری در چابهار خاطرنشان ساخت: گردشگران می توانند با مراجعه به این کلوپ های دریایی از انواع خدمات گردشگری دریایی نظیر قایق سواری و جت اسکی بهره مند شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: همچنین کلوپ غواصی نیز برای علاقه مندان به غواصی در چابهار فعالیت می کند.
وی همچنین به فعالیت شناورهای کف شیشه ای در برگزاری تورهای تفریحی دریایی در خلیج چابهار طی ایام نوروز خبر داد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به همراه هلال احمر وظیفه تامین امنیت این شناورها را در ایام نوروز عهده دار هستند.
مشتاق گوهری اظهار داشت: عملکرد کلوپ های دریایی در تمام طول نوروز همچون سایر واحدهای خدماتی تفریحی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، کوه های مریخی، کوه های گل افشان، جنگل های حرا، تالاب صورتی، خلیج زیبای گواتر و سواحل صخره ای از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی چابهار محسوب می شوند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: همچنین روستای تاریخی تیس واقع در نزدیکی چابهار دارای آثار تاریخی متعدد چند هزار ساله است که تماشای آن می تواند لحظات به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه گفته های خود از وجود بیش از هزار و 500 هکتار کشتزار موز در زرآباد خبر داد و گفت: مسافرانی که از سمت غرب استان وارد شدند توانستند این مزارع زیبا را تماشا کنند.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، شهرستان ساحلی کنارک نیز از جذابیت های طبیعی زیادی برای گردشگران برخوردار است و بخشی از مسافران ورودی به استان سیستان و بلوچستان را به خود جذب می کند.
وی با اشاره به اینکه نوروز 94 بیش از دو میلیون نفر گردشگر وارد چابهار شده بودند، گفت: مسلم است تعداد گردشگران ورودی در نوروز 95 در مقایسه با سال گذشته کاهش نخواهد داشت.
مشتاق گوهری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در قالب کمیته های تشکیل شده در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان سیستان و بلوچستان، بهترین خدمات را تا پایان تعطیلات به مسافران ارائه دهیم تا زمینه جذب آنها را در طول سال نیز فراهم کنیم. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار