۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

لزوم بررسی نظریه بازگشت به دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش به لزوم بررسی نظریه بازگشت به دریا پرداخت و توسعه سواحل مکران را از مهمترین محورهای استفاده از دریا برشمرد.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۶۰۳۴۹
لزوم بررسی نظریه بازگشت به دریا
به گزارش خبرنگار مانا امیردریادار حبیب الله سیاری در چهارمین همایش ملی تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح شرایط قبل از انقلاب و حاکمیت استعمار در حکومت شاهنشاهی ادامه داد: متاسفانه به علت عدم خودباروی و سلطه پذیری حاکمان نتوانستیم از فواید دریا بهره برداری کنیم. 
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستیم به این مهم دست یابیم و با تشکیل نیروی دریایی و توسعه سواحل مکران به نظریه بازگشت به دریا دست یافیتم و توسعه دریامحور را سرلوحه خود قرار دادیم. 
سیاری با بیان اینکه تدابیر لازم برای بهره مندی هر چه بیشتر از دریا اندیشیده شده است افزود: از سال 88 و با دستور فرمانده کل قوا نظریه بازگشت به دریا انجام و با ابلاغ آن به سمت توسعه حرکت کردیم. 
وی با اشاره به همیاری و همراهی دولت در این بخش ادامه داد: با حضور در آب های آزاد جهان و استقرار در سواحل مکران گام های موثری در این راه برداشته شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تا به امروز چندین همایش علمی و پژوهشی در این راستا انجام داده ایم افزود: اولین همایش در سال 90 و در دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش همایش بعدی در بهمن 91 در چابهار سومین گردهمایی در سال 93 در جاسک و این همایش به عنوان چهارمین همایش با دو محور تبیین اهمیت دریا و بررسی نقش نیروی دریایی در حال اجرا است.
سیاری ادامه داد: در این دوره از همایش192 مقاله به دبیرخانه ارسال و 24 مقاله منتخب در پنل های تخصصی بررسی می شود. همچنین 14 مقاله نیز به صورت چکیده در قالب کتاب منتشر خواهد شد. 
وی در پایان با تشکر از سازمان های همراه در اجرای این همایش افزود: امروز با پیروی از تدابیر رهبری و ترویج فرهنگ دریا می توانیم نظریه بازگشت به دریا را اجرا کنیم که هم در توانایی اقتصادی و هم در بعد قردت استراتژیک برای کشور فرصت فراهم می کند.
برچسب ها: نداجا
ارسال نظرات
آخرین اخبار