۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

گرامیداشت شهدای عملیات والفجر 8 در آبراه اروندرود

مراسم گرامیداشت سالروز شهدای عملیات والفجر 8 در کرانه شرقی آبراه اروندرود برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۰۲۶۵
گرامیداشت شهدای عملیات والفجر 8 در آبراه اروندرودبه گزارش خبرنگار مانا در این مراسم که جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه، بسیج و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر 8 گرامی داشته شد.
در این مراسم جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عملیات آبی - خاکی والفجر 8 و تصرف شهر بندری فاو عراق ، رژیم بعثی عراق متحمل شکست سختی شد.
سردار علیرضا تنگسیری افزود: با اجرای این عملیات دسترسی رژیم بعثی عراق به آبهای بین المللی قطع شد و امنیت کشتی های عبوری که توسط موشک های ساحل به دریای رژیم عراق تهدید می شد تامین گردید.
وی در ادامه به توانمندی نیروی دریایی سپاه در صیانت از مرزهای آبی کشور اشاره کرد و گفت: نیروهای دریایی ارتش و سپاه با اقتدار از آبهای سرزمینی ایران اسلامی صیانت و پاسداری می کند .
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: به تنهایی توانایی حفظ و برقراری امنیت منطقه و خلیج فارس را بدون حضور نیروهای خارجی داریم.
سردار تنگسیری تصریح کرد: در تامین امنیت آبهای سرزمینی و مرزهای دریایی ملاحظه هیچ نیروی فرامنطقه ای را نمی کنیم و با هرگونه شرارت و ناامنی پاسخ لازم را خواهیم داد .
بنا به این گزارش عملیات والفجر 8 در بهمن ماه 1364 با عبور غواصان موسوم به مردان قورباغه ای ایران از آبراه اروند رود و شکستن خطوط دفاعی دشمن بعثی در ساحل غربی اروند رود آغاز و منجر به تصرف شهر بندری فاو عراق شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار