۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

نام IRISL در لیست رده بندی 100 کشتیرانی برتر دنیا قرار گرفت

برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نام IRISL که پیش از این از لیست رده بندی موسسه تحقیقات دریایی آلفالاینر خارج شده بود هم اکنون در این لیست و در جایگاه بیست و سوم دنیا قرار گرفت.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۶۰۲۲۸
نام IRISL در لیست رده بندی 100 کشتیرانی برتر دنیا قرار گرفت
به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه خوش نام و معتبر آلفالاینر در آخرین رده بندی برترین شرکتهای کشتیرانی دنیا، برند IRISL را جایگزین نام HDS Lines قرار داد.
در زمان اعمال تحریم ها علیه ایران، شرکت حافظ دریا(HDS) که در حقیقت یکی از شرکتهای تابعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود در جایگاه 23 این رده بندی قرار داشت اما این نام پس از لغو تحریم ها علیه ایران جای خود را در یکی از معتبرترین جداول رده بندی دنیا به نام IRISLGroup داد. 
شایان ذکر است بر اساس این لیست شرکت کشتیرانی مرسک با دارا بودن 583 فروند کشتی معادل سه میلیون و 17 هزار و 345 TEU در جایگاه برترین کشتیرانی دنیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است 265 فروند از مجموع 583 کشتی این شرکت ازان مرسک است و 318 فروند کشتی مابقی در اجاره این شرکت قرار دارد.
شرکت کشتیرانی MSC سوئیس نیز با در اختیار داشتن 490 فروند کشتی معادل دو میلیون و 691 هزار و171 TEU رتبه دوم این لیست را از آن خود کرد. 
رتبه سوم این جدول به شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه با بهره گیری از 456 کشتی معادل 595 هزار و 492 TEU تعلق گرفته است.
این لیست همچنین از 25 ژانویه تا مورخ امروز 9 فوریه شاهد تغییراتی بوده است که از این میان می توان به افت دو پله ای شرکت MOL ژاپن از رتبه 9 به یازدهمین کشتیرانی برتر دنیا اشاره کرد. 
شرکت اورگرین تایوان نیز در این لیست و در دوره زمانی یاد شده با یک پله صعود جایگاه چهارم برترین کشتیرانی دنیا را از آن خود کرد. از دیگر تغییرات به وجود آمده در این لیست می توان به صعود سه پله ای شرکت کشتیرانی هامبورگ سود اشاره کرد که این شرکت را به هشتمین کشتیرانی برتر دنیا تبدیل کرد.
شایان ذکر است دلیل اصلی صعود این شرکت ادغام آن با شرکت کشتیرانی CSAV شیلی عنوان شده است.
برچسب ها: irisl
ارسال نظرات
آخرین اخبار