۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

بازار تعادلی گروه حمل و نقل با محوریت "حکشتی"

امروز در راستای رشد خیره کننده شاخص و پرش به مرز شاخص 71 هزار واحد گروه حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنی نبود و تماما سبز پوش شد.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۵۹۹۵۸
بازار تعادلی گروه حمل و نقل با محوریت "حکشتی" به گزارش خبرنگار مانا در این روز که بازار بر محوریت اخبار مثبت این روزها با جو روانی مثبتی آغاز به کار کرد ارزش بازار این گروه به 106 میلیارد و 404 میلیون و 448 هزار ریال بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 13.892 برگه سهم در 2,239 نوبت بود .
همچنین ارزش معاملات این گروه در این روز 79.898 میلیارد ریال رسید .
در این روز"حتوکا" با پنج درصد رشد بیشترین اقبال را در این گروه از آن خود کرد. حتوکا که در این روز 6.33 میلیارد ارزش بازار را تجربه کرد و شاهد تشکیل صف خرید قابل توجهی بود شرایط بهتری را نسبت به باقی سهام این گروه به خود دید و سهامداران خود را در این روز شگفت زده کرد .
همچنین تاید واتر و حسینا به ترتیب با کسب 4.22 و 3.46 درصد رشد در مکان های بعدی قرار گرفتند که البته دارای بازاری متعادل و آهنگ رشدی منظم بودند اما شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین شرکت این گروه که روز گذشته حد مقاومت 6 هزارریالی خود را بالاخره شکست نیز امروز رشد متوسطی را تجربه کرد و با کسب 0.38 درصد سود بازاری تعادلی را به خود دید .
"حکشتی " که ابتدای بازار را با رشد خوبی آغاز کرد در ادامه کمی از آهنگ صعود خود کاست و در قیمت 6006 ریال بسته شد .
کشتیرانی جمهوری اسلامی در این روز 7.145 میلیون سهم در 1302 نوبت معاملاتی را تجربه کرد که ماحصل آن کسب ارزش معاملاتی 43.393 میلیارد ریال بود .
همچنین در این روز ارزش بازار این سهم مهم بازار سرمایه به 99,554.689 میلیاردریال بالغ شد.
به نظر می رسد کشتیرانی جمهوری اسلامی و دیگر شرکت های تابعه و گروه حمل و نقل دریایی که در زمان تحریم ها در نوک پیکان محدودیت ها قرار داشتند با برداشته شدن تحریم ها و داشتن پلنی ویژه برای بازگشایی محدودیت ها در حال بهره گیری بیش از پیش از لغو این تحریم ها هستند .
بازگشایی خطوط ارتباطی و احیای فعالیت های این شرکت مهم و بزرگ بورسی در پسا برجام که جزیی از برنامه های کلان مدیران این شرکت است، سهامداران را به آینده این سهم و شرکت های تابعه امیدوار کرده است .
برچسب ها: بورس حکشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار