۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

افزایش13درصدی درآمد گمرکات گیلان در سال جاری

در ده ماهه سال جاری 265 میلیون و 207 هزار و 362 دلار با وزن 278 هزار و 402 تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۹۳۵
افزایش13درصدی درآمد گمرکات گیلان در سال جاری
ناظرگمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی ده ماهه نخست سال جاری گمرکات گیلان موفق به اخذ چهار هزار و 459 میلیارد و 603 میلیون و 899 هزار ریال درآمد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.         
محمد شهبازی افزود: در ده ماهه امسال حدود 222 میلیون و294 هزارو 992 دلار کالای غیرنفتی با وزن 358 هزار و 625 تن از گمرکات گیلان شامل انزلی، آستارا و حسن رود صادر شده است .                                                                                                                                                            
وی تصریح کرد: 80 هزار و 26 تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، 272 هزار 248 تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.
شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ، محصولات معدنی و مصنوعات ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار اخذ شده این کالاها به بیش از 30 کشور دنیا صادر شده است.           
ناظرگمرکات گیلان ومدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق و ترکیه انجام می شود.                                                                                                                                                                                           
شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان ، قزاقستان ، هند ، اکراین ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان، پاکستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ، عراق ،افغانستان و ... مبادلات تجاری داشته ایم.                                                                               
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه گفته های خود بیان کرد: همچنین کشورهایی همچون استونی ، جمهوری چک ، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان گیلان افزوده شده اند.                                                        
ناظر گمرکات گیلان درادامه سخنان خود در خصوص عملکرده ده ماهه نخست امسال گمرکات استان گیلان، یادآور شد: در ده ماهه سال جاری بالغ بر یک میلیون و 699 هزار و 221 تن کالا به ارزش 787 میلیون و 760 هزار و 7 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .
شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.                                                                                                                                      
وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان ازکشورفدراسیون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و .... است.                                                                                                                           
مدیر کل گمرک انزلی درادامه افزود: در ده ماهه سال جاری 265 میلیون و 207 هزار و 362 دلار با وزن 278 هزار و 402 تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است.                                                                                                
وی خاطرنشان ساخت: این مقدار از نظر ارزشی 27درصد و از نظر وزنی 142 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
برچسب ها: گمرک گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار